Potrivit lui Botan si Matasel, premiile acordate Timisoreana in categoriile Alcoholic Drinks si Sustained Success trebuie reatribuite clientului Ursus Breweries, si nu agentiei GMP. “Conform regulamentului, in cazul in care exista mai multi coautori, ar trebui sa existe o intrare mixta si in niciun caz lucrarea nu ar trebui submisa din partea unei singure agentii”, spun cei doi publicitari, citand un paragraf din regulamentul Effie.

Agentia GMP a castigat pitch-ul pentru clientul Timisoreana in 14 martie 2007, iar strategia si spoturile de imagine Timisoreana au fost concepute de catre agentia Lowe, sub directoratul creativ al lui Mihai Coliban.

“GMP a conceput si dezvoltat integral un singur spot dintre cele rulate in 2007 de Timisoreana. Spotul «Fotbal adevarat» a fost lansat pe 31 Mai 2007 pentru o campanie tactica de sustinere a Cupei Romaniei, pe o alta strategie decat cea de mainstream. In plus, materialul creativ care insoteste Gold Effie-ul chiar in catalogul Effie este realizat de Lowe & Partners, si nu de catre GMP”, spun Botan si Matasel.

Citeste si:

Cei doi publicitari dau ca exemplu pozitiv campania “99 de pete”, a brandului Dero Surf, care a castigat Gold Effie la categoria Sustained Success si care a fost inscrisa de clientul Unilever pentru ca lucrarea a fost conceputa intr-o alta agentie decat cea de implementare.

“Mentionam ca prin aceasta nu contestam premiile castigate de brandul Timisoreana, ci dorim doar atribuirea acestora celor care le merita. Credem ca este periculos sa se creeze un precedent prin care munca unei agentii poate fi insusita de catre o alta in competitii de creatie sau eficienta, in urma unei schimbari a agentiei care gestioneaza contul”, spun Botan si Matasel.

Pentru a inlatura orice discutie legata de modul de introducere a notelor juratilor in computer, cei doi propun o recalculare a punctajelor finale ale lucrarilor finaliste, in toate categoriile, in conformitate cu borderourile semnate de jurati, in prezenta membrilor din comitet si a autorilor acestui document.