"Pe aceia din sala care doresc sa isi deschida o agentie de PR in Romania, ii sfatuiesc sa se gandeasca bine inainte. Romania este in acest moment cea mai cretiva si mai competitiva piata din Europa. Din ce am vazut in aceasta competitie, v-ati bate cu unele dintre cele mai bune agentii de PR din Europa si ati esua", a declarat Paul Holmes (foto).

Agentiile The Practice, Rogalski Grigoriu, GMP PR si McCann PR, cele patru agentii de relatii publice din Romania care au fost nominalizate la Premiile Sabre, alaturi de agentii din intreaga Europa au venit acasa toate cu premii.

La numai un an si jumatate de la infiintare, echipa The Practice a castigat Platina pentru Cel Mai Bun Program de PR al anului la European SABRE Awards, pentru componenta de PR a campaniei "Ziua Barbatului 2007", Bergenbier/InBev Romania.

Reprezentantii agentiei The Practice au urcat pe scena de trei ori, obtinand pentru "Ziua Barbatului" 3 premii: Gold Sabre la sectiunea "Industrii", categoria "Food & Beverages", Gold Sabre la sectiunea "Arie Geografica", categoria "Eastern Europe" si, pentru prima data pentru Romania, Platinum Sabre, cel mai important premiu din concurs, acordat pentru cea mai buna campanie de PR a anului.

In aceasta faza a competitiei, campania pentru "Ziua Barbatului" a concurat cu 4 campanii: "Dove Pro-Age - Unilever cu Edelman", Germania, "A Solution That Helped Our Client and the Climate" - ALD Automotive si "GCI Mannov", Danemarca, "Mcjob Petition - McDonald's", Marea Britanie, "The Affordable Affluence Index - the Royal Bank of Scotland" cu Weber Shandwick, Marea Britanie.

"Multumim colegilor de la Leo Burnett si clientului InBev, pentru ca ne-au implicat in aceasta poveste de succes. Premiul cel mare luat aseara nu este important doar pentru agentia noastra, ci pentru intreaga industrie de PR din Romania. La Gala Sabre de la Venetia, Romania a triumfat, agentiile din Romania au luat nu mai putin de 7 premii", a declarat managing partner The Practice, Gabriela Lungu.

Agentia GMP PR vine acasa cu 2 premii la categoriile "Community Relations" si "Publicity Stunt" pentru campaniile "Zidul Indiferentei" si "De ce iubim Bucurestiul".

"Zidul Indiferentei", campanie realizata pentru Fundatia Sensiblu, a inclus amplasarea unui zid in Piata Universitatii pe care au fost mentionate femeile ucise de sot, tata sau fiu in Bucuresti. Scopul campaniei a fost sensibilizarea romanilor la violentele petrecute in familie. Campania a fulminat cu un gest simbolic, daramarea zidului ca o promisiune de renuntare definitiva la indiferenta.

"Zidul Indiferentei" a castigat Gold Sabre la categoria "Evenimente – Publicity Stunt" unde a concurat cu Tempo PR, care a inscris "Bradul Millennium", dar si cu "Porter Novelli", Olanda si "Weber Shandwick", Marea Britanie.

Campania sociala "De ce iubim Bucurestiul" realizata pentru Apa Nova a avut ca scop implicarea emotionala a locuitorilor orasului in viata acestuia. Aceasta campanie a fost nominalizata la categoria "Community Relations", alaturi de agentiile "Weber Shandwick", Scotia si "Porter Novelli", Arabia Saudita.

Citeste si:

"Agentiile romanesti au aratat ca pot concura oricand cu cele mai mari retele ale lumii. Am fost mandra de noi, am fost mandra de industria de PR din Romania", spune Ioana Manoiu, Managing Director.
In 2006, GMP PR a fost numita Agentia Anului in Romania, iar in 2007 a castigat cel mai important premiu pentru Romania, "Newcomer agency of the year" la European Excellence Awards pe Europa, intr-o competitie cu agentii din Amsterdam, Londra si multe alte capitale Europene, potrivit lui Felix Tataru.

In categoria "Consumer Marketing – New product", McCann PR a castigat Sabre Awords pentru campania "Lansarea Coca-Cola zero pe piata romaneasca" care a invins campanii precum: lansarea "Halo 3 Microsoft Xbox 360"si "PlayStation 3" in Marea Britanie.

"Am fost extrem de surprinsi sa primim acest premiu. Din prima clipa, am considerat aceasta grupa 'o grupa a mortii'. Ne era greu sa credem ca putem invinge competitori atat de puternici si campanii atat de populare. Am primit acest premiu ca o dovada a creativitatii si gandirii noastre strategice, un PR adaptat secolului 21", a declarat PR account director McCann PR, Andreea Leonte.

"Lansarea Coca-Cola zero pe piata romaneasca" a fost o campanie integrata in care PR-ul nu s-a mai concentrat doar pe comunicarea directa catre mass-media si s-a plecat de la ideea ca acoperirea media este intotdeauna un lucru bun, dar nu este intotdeauna si cel mai bun lucru. Pentru a putea comunica si cu acei consumatori greu de gasit, s-a pus accentul pe componente guerilla si virale.
Nominalizatii la aceasta categorie au fost : "Microsoft Xbox 360" si "JCPR Edelman" din Marea Britanie, "Danone" si "Ketchum", Spania, "Sony Playstation" si "Shine Communications", Marea Britanie si "Exradia" si "Marco de Communicacion" din Spania.

Campania "Lansarea Coca-Cola zero pe piata romaneasc¨£" a mai obtinut Silver Award for Excellence la Romanian PR Award 2007, categoria "campanii comerciale".

Editia a VI-a a campaniei "Daruieste din inima", organizata in 2007 de Asociatia React si LaborMed Pharma si comunicata de agentia de PR Rogalski Grigoriu a castigat categoria Educatie publica, in cadrul premiilor Sabre 2008.

In urma cu un an, campania "Daruieste din inima" a generat 9000 de donatori in 12 centre universitare, redactii centrale si companii, aducand un record national post 1989 in materie de donatori/centru/zi in numai doua saptamani, potrivit reprezentantiilor PR Rogalski Grigoriu.

"Vrem sa dedicam acest premiu miilor de donatori din campanie, tineri care si-au dat literalmente sangele pentru o idee nobila, ajutorul semenilor aflati in suferinta", au declarat organizatorii evenimentului.

Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) este o competitie internationala cu traditie in industria de comunicare, a carei misiune este sa premieze eficienta si abilitatea companiilor de relatii publice (PR) de a atinge rezultate reale si masurabile in campaniile pe care le desfasoara.
Sabre European Awards, premiile europene ale industuiei de PR, sint acordate in fiecare an de catre un juriu international format din cei mai reputati practicieni si membri ai comunitatii academice, pe baza unor criterii care insumeaza principiile de baza ale profesiei, cer¬cetarea si evaluarea, creativitatea, eficienta si respectul pentru standardele etice.