Lucrurile incep sa capete o alta forma in industria digitalului, intrucat marketerii au descoperit faptul ca lumea a renuntat la televiziunea traditionala in detrimentul celei online.

Astfel, daca reclamele din mediul traditional si-au pierdut din credibilitate si efectul lor pe termen lung s-a epuizat in ultimii doi ani, nu este de mirare ca spectatorii au inceput deja sa experimenteze noi formate de publicitate care se potrivesc cu inregistrarile video.

Desi mai putin dezvoltata in comparatie cu televiziunea traditionala, audienta televiziunii interactive este in continua crestere.

Reclamele din spatiul online se lupta sa castige un loc in peisagistica digitala, prin imaginile de tip Flash sau prin continuturi care sa atraga atentia, drept pentru care advertiserii au inceput sa exploreze la maximum acest sector de advertising. Rezultatele sunt limitate.

De exemplu, sistemul click-to-pay (fiecare click dat pe o anume reclama aduce un anumit profit companiei care isi face publicitate pe site-ul respectiv) este o metoda care nu se poate bucura de foarte multe beneficii, intrucat majoritatea utilizatorilor evita sa acceseze astfel de aparitii publicitare, care sunt foarte scumpe, de altfel.

Totusi, publicitatea online are o serie de avantaje. De aceea, tot mai multi publicitari vor incepe sa experimenteze acest spatiu, folosindu-se audienta in continua crestere a televiziunii digitale.

Spre exemplu, cresterea numarului de utilizatori reprezinta un beneficiu extraordinar pe care il aduce tehnologia online ad-urilor, scriu cei de la Business Week.

Desi reclamele care apar in mediul online ii deranjeaza pe multi, acestea au aparut si in acest spatiu pentru a ramane, iar disparitia lor cu siguranta este un nonsens.

Citeste si:

Mutarea reclamelor de la TV in televiziunea online reprezinta un pas firesc facut de publicitari si marketeri, mai ales fiindca Internetul este un fenomen care progreseaza cu o lejeritate si o naturalete firesti, afirma jurnalistii Business Week.

Daca in secolul 17 au aparut pentru prima data reclamele inserate in ziare, in secolul 20 atentia publicitarilor s-a mutat la TV, iar in prezent, datorita tehnologiei informatiei, aceasta se va duce catre Internet.

In plus, conform unui raport realizat in acest an de IDC (referitor la comportamentul consumatorilor), aproape jumatate din consumul total de media se face la nivel online in momentul actual.

In 2007, valoarea sumei cheltuite in spatiul online, la nivel global, a fost de 27 de miliarde de dolari (17,3 miliarde euro), reprezentand aproximativ 7% din bugetele totale alocate advertisingului.

Totodata, numarul de vizitatori unici ai site-ului ABC.com, ce apartine Disney, a crescut cu 65,3%, de la 3,5 milioane de utilizatori in decembrie 2007, la 5,9 milioane in aprilie 2008, arata un studiu efectuat de Nielsen Online.

In aceeasi perioada, numarul vizitatorilor din spatiul online a crescut de la 33,8 milioane la 60,8 milioane de utilizatori, potrivit eMarketer.

“Nu mai poti sustine faptul ca Internetul nu are o mare semnificatie in momentul de fata. Slujba noastra de acum incolo, ca agentii, este aceea de a integra mesajul potrivit in acest spatiu”, declara Tracey Scheppach, Starcom Media Vest.

Asadar, faptul ca tehnologia se dezvolta este un punct forte din care au de castigat publicitarii. De asemenea, reclamele online vor incepe sa atraga atentia si sa produca bani odata ce vor fi create special pentru a captiva.