In ciuda prezentei coplesitoare a publicitatii televizate si a cresterii economice consistente, publicitatea se situeaza in Romania sub nivelul mediu din Europa Centrala si de Est, si a inceput recent sa inregistreze o crestere semnificativa, potrivit NewsIn.

Cheltuielile publicitare pe cap de locuitor raman pe locul doi in clasamentul celor mai reduse din regiune. In contextul unei cresteri economice puternice, estimata pentru urmatorii ani, exista speranta ca aceasta dezvoltare sa se reflecte si asupra domeniului publicitatii.

Evolutia sectorului publicitar este estimata sa se intensifice la o rata anuala de crestere de peste 24% si sa atinga un nivel de 800 milioane dolari in 2009. Acest fapt nu este surprinzator, in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana (UE) si a perspectivelor puternice de crestere.

Mai mult, peisajul media contine deja un numar ridicat de companii media, a caror independenta este garantata prin lege. Prin urmare, data fiind evolutia cresterii din ultimii ani, este probabil ca aceste companii sa beneficieze de pozitia stabilita in piata. Estimarile arata ca peste 70% din cresterea in sectorul publicitatii va fi reprezentata de publicitatea televizata.

Citeste si:

Ca si in Rusia, aceasta situatie se datoreaza accesibilitatii si distributiei facile a programelor de televiziune, dar si slabiciunii altor tipuri de media. De exemplu, media pe suport tiparit sufera de o slaba distributie si exista putine posturi de radio cu acoperire la nivel national. Din acest motiv, televiziunea este estimata sa isi consolideze pozitia ca principal mijloc de distributie a publicitatii, majorandu-si cota la 67% din total, in 2009.

Desi scena politica a Romaniei a fost agitata in ultimele 12 luni, Fitch considera ca stabilitatea politica nu va fi afectata.