Romania ofera grupurilor media oportunitati semnificative de dezvoltare, desi, din multe puncte de vedere, piata media romaneasca ramane una subexploatata, arata un raport publicat miercuri de agentia de evaluare financiara Fitch Ratings
In ciuda prezentei coplesitoare a publicitatii televizate si a cresterii economice consistente, publicitatea se situeaza in Romania sub nivelul mediu din Europa Centrala si de Est, si a inceput recent sa inregistreze o crestere semnificativa, potrivit NewsIn.

Cheltuielile publicitare pe cap de locuitor raman pe locul doi in clasamentul celor mai reduse din regiune. In contextul unei cresteri economice puternice, estimata pentru urmatorii ani, exista speranta ca aceasta dezvoltare sa se reflecte si asupra domeniului publicitatii.

Evolutia sectorului publicitar este estimata sa se intensifice la o rata anuala de crestere de peste 24% si sa atinga un nivel de 800 milioane dolari in 2009. Acest fapt nu este surprinzator, in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana (UE) si a perspectivelor puternice de crestere.

Mai mult, peisajul media contine deja un numar ridicat de companii media, a caror independenta este garantata prin lege. Prin urmare, data fiind evolutia cresterii din ultimii ani, este probabil ca aceste companii sa beneficieze de pozitia stabilita in piata. Estimarile arata ca peste 70% din cresterea in sectorul publicitatii va fi reprezentata de publicitatea televizata.

Ca si in Rusia, aceasta situatie se datoreaza accesibilitatii si distributiei facile a programelor de televiziune, dar si slabiciunii altor tipuri de media. De exemplu, media pe suport tiparit sufera de o slaba distributie si exista putine posturi de radio cu acoperire la nivel national. Din acest motiv, televiziunea este estimata sa isi consolideze pozitia ca principal mijloc de distributie a publicitatii, majorandu-si cota la 67% din total, in 2009.

Desi scena politica a Romaniei a fost agitata in ultimele 12 luni, Fitch considera ca stabilitatea politica nu va fi afectata.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri