Cea de-a 13-a editie a "Noptii devoratorilor de publicitate" a avut loc vineri seara, 28 iunie, la Sala Polivalenta, unde s-au adunat peste 5.000 de iubitori de publicitate pentru a viziona cele mai nonconformiste si inedite reclame din toata lumea.

Cel mai mare eveniment publicitar al anului a fost deschis de trupa Shukar Collective care, desi a incercat sa antreneze publicul prezent prin ritmuri incitante, nu a avut nicio sansa in fata caldurii din interiorul Salii Polivalente.

Jean Marie Dursicot, initiatorul proiectului, a fost prezent la eveniment si a tinut sa multumeasca publicului prezent in sala. "Datorita voua, pot sa adun 25.000 de spoturi in fiecare an", a spus acesta, potrivit NewsIn.

Iubitorii de publicitate s-au delectat cu aproximativ 450 de reclame, grupate in patru calupuri. Nu a existat niciun fel de cenzura asupra spoturilor: alcool, tutun, sex, toate au fost prezente in noaptea alba dedicata devoratorilor de publicitate.

Organizatorii evenimentului s-au declarat nemultumiti de conditiile de desfasurare a acestuia. Mai mult chiar, Dan Chisu, producatorul evenimentului, a promis ca nu va mai face "Noaptea devoratorilor de publicitate" la Sala Polivalenta, nemultumit in special fata de lipsa aerului conditionat din interiorul locatiei.

Citeste si:

"Noaptea devoratorilor de publicitate" a adunat peste 5.000 de persoane, numarul lor continuand sa creasca in timpul show-ului. Potrivit organizatorilor, s-au vandut circa 3.000 de bilete pentru eveniment si au fost emise aproximativ 2.500 de invitatii.

"Noaptea devoratorilor de publicitate" continua si dupa spectacolul de la Bucuresti. Evenimente dedicate publicitatii vor mai avea loc in alte opt orase de pe Litoral, precum si in alte localitati din tara.

"Noaptea devoratorilor de publicitate" este un spectacol care combina un cinema de buna calitate cu divertismentul si cu spiritul ludic al publicului. Totul a inceput in 1973 cand un pusti de zece ani, fascinat de reclamele vazute la televizor si in salile de cinema, a inceput sa colectioneze casete cu spoturi si filme publicitare.

Reusind sa adune spoturi din toata lumea, Jean Marie Boursicot s-a hotarat sa le prezinte in cadrul unui spectacol de un tip unic, intitulat "La nuit de Publivores". Prima editie a ceea ce numim astazi "Noaptea devoratorilor de publicitate" a avut loc in 1981, sub titulatura "Friandises". Succesul acestei initiative a venit imediat: timp de 26 de ani, spectacolul a fost prezentat anual in peste 40 de tari de pe toate continentele. Consecvent si devotat pasiunii sale, Jean Marie Boursicot este astazi mentionat in Cartea Recordurilor drept cel mai mare colectionar de spoturi si reclame din lume, detinand peste 700000 de piese.

In 1995 Fundatia DaKINO a organizat prima reprezentatie in Romania sub titlul "Noaptea devoratorilor de publicitate". De atunci spectacolul este organizat in fiecare an, fiind prezentate mai mult de 500 de filme publicitare.