Daca pana acum un site se raporta numai la numarul de utilizatori care accesau informatia on-line prin intermediul traficului, SATI pune de acum la dispozitie si informatii legate de profilul sociodemografic si obiceiurile de consum al utilizatorilor site-urilor din Romania.

Studiul online SATI, care costa aproximativ 200.000 de euro pe an, a demarat pe 1 octombrie 2007, finalizandu-se la inceputul lunii martie 2008. Metodologia dupa care s-a realizat cercetarea a cuprins inregistrarea utilizatorilor unui site, aproximativ 15.000 de chestionare online si crearea unei baze de date necesare softului de media planning.

Desi chestionarele SATI au fost completate in proportie de numai 6% din cei care le-au accesat, Ariana Ureche sustine ca este un rezultat bun, aproape dublu fata de chestionarele similare folosite in Germania.

Potrivit studiului, 3.909.000 de romani din mediul urban, cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani, utilizeaza internetul cel putin o data pe saptamana. Directorul general al BRAT, Arina Ureche, a declarat ca pe primele locuri ale celor mai accesate site-uri se afla www.softpedia.ro, www.neogen.ro si www.ejobs.ro.

Citeste si:

"Este un moment extrem de important pentru piata online din Romania, pentru ca acum este emis certificatul de nastere al acesteia, asociindu-se un studiu despre cifre demografice, intr-o industrie care are un buget de peste 10 milioane de euro", a declarat presedintele BRAT, Silviu Ispas, referindu-se la proiectul SATI.

BRAT este o structura asociativa constituita in scopul verificarii independente si obiective a indicatorilor de performanta ai diverselor produse media si oferirea catre membrii asociatiei de servicii de marketing. In prezent, BRAT reuneste 200 de editori de presa scrisa si site-uri web si 43 de agentii, regii si clienti de publicitate.

Din 1998, de la aparitie, asociatia furnizeaza date referitoare la tirajul publicatiilor din presa scrisa, iar din 2002 BRAT este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA) si din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS).