Publicitatea online din Marea Britanie este estimata sa creasca cu 32,3% in acest an si cu 28,2% in anul urmator, la o valoare de 5,11 milioane de euro.

Urmatorul mediu in care se face publicitate la un nivel relativ ridicat il constituie presa britanica si, in speta, ziarele, valoarea publicitatii din acest sector urmand sa ajunga la 4,98 milioane de euro.

Marea Britanie va surclasa Germania pana in 2010, cand va deveni a treia mare piata de publicitate din lume, potrivit studiului efectuat de ZenithOptimedia.

Studiul global trimestrial organizat de analistii de la Zenith estimeaza ca publicitatea de pe Internet din Marea Britanie va creste cu 22,8% in urmatorii trei ani, si pana in 2010, comparativ cu Europa de Vest, unde sectorul de advertising online se va mari cu 13%. La nivel global, publicitatea va spori cu 20%.

In plus, odata cu cresterea veniturilor pe piata de advertising online vor creste si investitiile efectuate in acest mediu.

“Suntem de parere ca investitiile in publicitatea facuta prin Internet se vor dubla, pana in prima parte a anului urmator”, informeaza ZenithOptimedia. “Internetul a atras, deja, mai mult de 10% din piata publicitatii in trei tari, Norvegia, Suedia si Marea Britanie, iar pana in 2009 speram sa facem acelasi lucru pe inca unsprezece piete”, au adaugat cercetatorii ZenithOptimedia.

Citeste si:

Astfel, in America de Nord, cercetarile arata ca se vor investi 12 miliarde euro, acest an, pentru ca, in 2009, cheltuielile in acest domeniu sa creasca cu doar 2,2%, atingand 12,6 miliarde euro.

In Europa de Vest, cheltuielile facute in urmatorul an vor atinge 7,4 miliarde euro, iar in Europa Centrala si de Est, sumele cheltuite in publicitatea online vor totaliza 25,2 miliarde euro.

Statele Unite va ramane cea mai mare piata a publicitatii online, pana in 2010, cu 12,3 miliarde euro.

Costurile reduse de productie pentru spatiul publicitar online impreuna cu intoarcerea investitionala la advertiser fac in asa fel incat sumele cheltuite pe publicitate sa se indrepte in special in aria digitala, care va detrona media traditionala in cele din urma (in special ziarele).

Piata de publicitatea online din Marea Britanie a ajuns anul trecut la valoarea de 3,5 miliarde euro.