FM&T cuprinde serviciul TV digital interactiv numit BBCi, site-ul Web al postului BBC, servicii mobile, arhiva BBC deschisa utilizatorilor (BBC Open Archive), insa cel mai important serviciu care apartine trustului media este iPlayer, care este considerat serviciul digital suprem al corporatiei.
Serviciul TV digital s-a lansat oficial in anul 2007, de Craciun, iar pana la sfarsitul lunii martie a anului curent a strans saptamanal 1,1 milioane de utilizatori.
Sir Michael Lyons, directorul trustului BBC, a numit serviciul iPlayer “un eveniment de marca” in istoria concernului media, in raportul de anul trecut, spunand ca popularitatea sa reprezinta o “ilustrare semnificativa a apetitului pe care il are publicul cand vine vorba servicii la cerere”.
Proiect concluzionat la sfarsitul lui mai, analizarea site-ului bbc.co.uk a descoperit faptul ca instrumentul digital a facut fata cu brio cerintelor publicului, atat din punct de vedere calitativ, cat si al impactului pe care l-a avut asupra audientei.
De asemenea, bbc.co.uk a obtinut si un profit considerabil, dovedindu-se un bun sustinator al comunitatii din Marea Britanie.
BBC.co.uk a afisat cresteri lente in audienta comparativ cu anii trecuti, sporind in Marea Britanie cu 16,2% la 17,2 milioane de utilizatori unici saptamanal si 33,2 milioane la nivel international.
Astfel, 7,7 milioane de utilizatori britanici au descarcat podcasturi pe parcursul lunii martie, iar 16,4 milioane au efectuat aceste operatii in toata lumea.
Serviciul interactiv TV BBCi a fost popular mai ales pe perioada evenimentelor sportive.
Acest serviciu a fost folosit in medie de 11 milioane de utilizatori, echivalentul a 30% din populatia adulta britanica care are acces la servicii digitale. Baza utilizatorilor este estimata sa creasca pana la sfarsitul anului in curs la 15 milioane de persoane.
Serviciile mobile reprezinta un alt punct strategic in proiectele pe care le detine BBC.
BBC Mobile a fost cel mai vizitat serviciu mobil din Marea Britanie, cu trafic in special pe nivelul de stiri, informatii din sport si date despre vreme, obtinand un share in audienta de 45%.
Totodata, au avut succes si experimentele realizate pentru a creste audienta showurilor TV in spatiul digital.
BBC a raspuns rapid schimbarilor survenite in aria tehnologica, pe piata media si in randul utilizatorilor, marind astfel cererea de servicii online de informare. Unele proiecte ale BBC, care asteapta sa fie demarate (cum sunt serviciile de TV interactiv local) vor trebui sa treaca printr-un test de evaluare al publicului.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: