A doua companie de advertising a lumii, WPP Group, a facut o noua oferta de 1,08 miliarde de lire sterline (1,35 mld. euro) pentru preluareea companiei de cercetare de piata TNS, dupa refuzul a patru oferte anterioare, informeaza Bloomberg.
Oferta de preluare ostila pentru TNS a fost evaluata la 260,7 penny per actiune, a anuntat WPP. Pretul este cu 52% mai mare decat pretul de inchidere de pe 28 aprilie, cand cu o zi inainte TNS anunta ca a purtat discutii cu privire la o fuziune cu competitorul german GfK AG.

CEO-ul WPP, Martin Sorrell, care planuieste sa uneasca TNS cu unitatea de cercetare de piata WPP Kantar, a facut un angajament pentru castigarea sprijinului directorilor de la Taylor Nelson pentru peluare, dupa doua luni de discutii nereusite. Taylor Nelson, care face cercetari despre consumatorii companiilor Procter & Gamble si Nestle, a agreat in iunie sa formeze cu GfK a doua companie de cercetari de piata din lume.

“Propunerea WPP ar putea fi acceptata de investitori”, a declarat Brice Mari, analist la Oddo Securities, care a evaluat cumpararea WPP. Mari a prezis ca investitorii vor prefera oferta WPP, deoarece acordurile din fuziunea GfK-TNS par a fi de neconceput.

Titlurile WPP au scazut cu 13,75 penny sau 3% la 450,25 penny la Bursa din Londra. Actiunile Taylor Nelson au urcat cu 13 penny sau 5,2% ajungand la 261 de penny.

In luna iulie, WPP a anuntat ca urmareste sa faca o oferta de 1,35 miliarde de euro in cazul in care preluarea este aprobata in unanimitate de conducerea TNS.

WPP va oferi 173 penny si 0,1889 din noile actiuni WPP pentru fiecare din actiunile Taylor Nelson, a anuntat compania intr-un comunicat de presa. WPP a anuntat renuntarea la conditiile prin care oferea 173 penny si 0,1889 din noile actiuni WPP pentru fiecare din actiunile Taylor Nelson, dupa repetate eforturi de a se angaja cu managementul companiei. WPP a declarat ca este inca dispusa sa se intalneasca cu boardul investitorilor Taylor Nelson.

Sorrell a declarat ca fuziunea dintre Taylor Nelson si GfK a fost “suparatoare” deoarece sinergiile estimate de companii “nu sunt realiste”. 15% din marjele de profit operational anticipate de Taylor Nelson si GfK “nu exista in industrie” a adaugat Sorrell. “Marea mea nelamurire e daca ei pot atinge 12%”.

Sorrel a declarat ca unirea Kantar cu Taylor Nelson va genera marje ridicate in industrie si crede ca ar obtine o marja de operare de aproximativ 13% pe termen mediu. De asemenea WPP a anuntat ca va exista o opozitie in Germania cand Taylor Nelson si GfK vor reduce forta de munca.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri