Oferta de preluare ostila pentru TNS a fost evaluata la 260,7 penny per actiune, a anuntat WPP. Pretul este cu 52% mai mare decat pretul de inchidere de pe 28 aprilie, cand cu o zi inainte TNS anunta ca a purtat discutii cu privire la o fuziune cu competitorul german GfK AG.

CEO-ul WPP, Martin Sorrell, care planuieste sa uneasca TNS cu unitatea de cercetare de piata WPP Kantar, a facut un angajament pentru castigarea sprijinului directorilor de la Taylor Nelson pentru peluare, dupa doua luni de discutii nereusite. Taylor Nelson, care face cercetari despre consumatorii companiilor Procter & Gamble si Nestle, a agreat in iunie sa formeze cu GfK a doua companie de cercetari de piata din lume.

“Propunerea WPP ar putea fi acceptata de investitori”, a declarat Brice Mari, analist la Oddo Securities, care a evaluat cumpararea WPP. Mari a prezis ca investitorii vor prefera oferta WPP, deoarece acordurile din fuziunea GfK-TNS par a fi de neconceput.

Titlurile WPP au scazut cu 13,75 penny sau 3% la 450,25 penny la Bursa din Londra. Actiunile Taylor Nelson au urcat cu 13 penny sau 5,2% ajungand la 261 de penny.

Citeste si:

In luna iulie, WPP a anuntat ca urmareste sa faca o oferta de 1,35 miliarde de euro in cazul in care preluarea este aprobata in unanimitate de conducerea TNS.

WPP va oferi 173 penny si 0,1889 din noile actiuni WPP pentru fiecare din actiunile Taylor Nelson, a anuntat compania intr-un comunicat de presa. WPP a anuntat renuntarea la conditiile prin care oferea 173 penny si 0,1889 din noile actiuni WPP pentru fiecare din actiunile Taylor Nelson, dupa repetate eforturi de a se angaja cu managementul companiei. WPP a declarat ca este inca dispusa sa se intalneasca cu boardul investitorilor Taylor Nelson.

Sorrell a declarat ca fuziunea dintre Taylor Nelson si GfK a fost “suparatoare” deoarece sinergiile estimate de companii “nu sunt realiste”. 15% din marjele de profit operational anticipate de Taylor Nelson si GfK “nu exista in industrie” a adaugat Sorrell. “Marea mea nelamurire e daca ei pot atinge 12%”.

Sorrel a declarat ca unirea Kantar cu Taylor Nelson va genera marje ridicate in industrie si crede ca ar obtine o marja de operare de aproximativ 13% pe termen mediu. De asemenea WPP a anuntat ca va exista o opozitie in Germania cand Taylor Nelson si GfK vor reduce forta de munca.