Suntem in discutii sa vindem cu doua trusturi mari de media si cu o firma de productie media. Noi am investit pana acum vreo 70.000 de euro in proiectul asta si, pe langa evaluari, ce imi doresc eu e sa pun pe roate acest business”, ne-a declarat Emi Gal (foto).

Televiziunea online BrainTV a fost lansata in vara lui 2007, cand se pozitiona ca o alternativa a televiziunii traditionale, care se adreseaza unui public cultivat si inteligent. Pozitionarea a adus insa rezultate sub asteptari, traduse in bugete de advertising foarte mici – circa 4-500 de euro lunar, in conditiile in care costurile lunare se ridicau la 4-5.000 de euro, potrivit lui Emi Gal.

Nu am reusit sa gasim o nisa destul de interesanta atat pentru utilizatori, cat si pentru advertiseri. Asta vom incerca sa facem impreuna cu viitorul nostru partener, care, pe langa o suma de bani, ne va oferi si experienta”, spune Gal. In mod ideal, viitorul actionar al BrainTV va fi experimentat in media video si nu neaparat in zona de online.

Antreprenorul a refuzat sa estimeze o valoare totala a afacerii sale, dar a precizat ca se asteapta ca suma primita din vanzarea pachetului minoritar de actiuni sa fie mai mare decat bugetul investit pana in prezent – circa 70.000 de euro.

O parte din aceasta suma va fi rezervata unei relansari a televiziunii online, proces ce va presupune si pozitionarea pe o nisa mai bine definita, care sa atraga mai multi utilizatori, dar si bugete de reclama. BrainTV a trecut recent printr-un proces de rebranding, o schimbare de logo si imagine care l-a costat pe Gal circa 7-8.000 de euro.

Dupa achizitie, partenerul minoritar ar urma sa se implice in strategie, stabilirea grilei de programe si finantare, urmand ca actuala echipa a BrainTV sa se ocupe de implementare, cu ajutorul echipamentelor deja existente.

Citeste si:

Dar cine sunt potentialii cumparatori ai BrainTV? Daca admitem ca Emi Gal cauta parteneri cu experienta in televiziunea traditionala, lista s-ar reduce la trei trusturi mari de presa: Media Pro, Intact si Grupul Realitatea-Catavencu.

Dragos Stanca, managing director al diviziei de new media a grupului Realitatea-Catavencu, a declarat ca nu se afla in tratative pentru cumpararea BrainTV. “Am discutat niste posibile parteneriate, coproductie de continut, dar nu s-a concretizat nimic. Il cunosc pe Emil, imi plac proiectele lui, daca a scos la vanzare o sa vedem, dar nu am inceput negocierile”.

“In momentul asta, avand in vedere ca nu cred ca exista o valoare cuantificabila si masurabila, e doar un proiect interesant, cu un viitor incert”, a mai spus Stanca despre business-ul lui Gal.

“Nu comentez”, a raspuns Orlando Nicoara, CEO Media Pro Interactiv, intrebat daca se afla in negocieri cu Emi Gal.

Nici trustul Intact nu negociaza cumpararea de particpatiuni in BrainTV, potrivit lui Bogdan Gavrila, new media manager al trustului: “Va pot spune ca suntem in permanenta interesati de proiectele online cu potential de crestere, insa, in acest moment, nu purtam discutii pentru preluarea vreunui site de tip «Internet TV»”. Trustul Intact si-a lansat de curand propriul site care produce continut video pe nisa sportiva, gsptv.ro.

“BrainTV e un proiect inaintea vremii si piata de video online nu e foarte activa. E nevoie de o perioada mult mai mare de expunere”, a spus Emi Gal, care estimeaza ca investitia in proiectul sau online se va amortiza in aproximativ doi ani. Pana atunci, Gal nu-si pune problema unui exit din afacere, dar nici nu se gandeste la lansarea unui nou start-up. “Deocamdata o sa ma concentrez pe cele trei pe care le am deja: Brain TV, Brainient si eOk.ro”.