Show-urile TV din SUA sint din ce in ce mai expuse invaziei de reclame, incluse chiar in cadrul programelor cu pricina. „Product placement-ul“ a devenit o industrie care creste de la an la an.

Sumele investite anul trecut in produsele sau brandurile plasate cu scop comercial in cadrul programelor TV americane s-au ridicat la aproape doua miliarde de dolari, ceea ce reprezinta o crestere cu aproape 50% fata de 2003. „Facem din ce in ce mai multe intelegeri de acest fel: tipul asta de autoturisme pentru o anumita emisiune, sucul asta de portocale pentru o alta emisiune“, spune bossul postului CBS, Leslie Moonves. Acest gen de publicitate nu este specific doar programelor de televiziune. Jocurile video, romanele siropoase, filmele, videoclipurile pieselor, toate au fost asaltate de astfel de reclame. Daca, pentru alte tipuri de media, lucrurile nu sint in vreun fel reglementate, in cazul programelor TV, lucrurile stau putin diferit.

Campanii inselatoare

Comisia Federala de Comunicatii (FCC) a luat recent atitudine impotriva acestui tip de advertising. „Cele mai multe produse plasate astfel sint inselatoare, deoarece majoritatea telespectatorilor nu realizeaza ca este vorba de o reclama“, spune Jonathan Adelstein, membru FCC. Majoritatea posturilor TV insista insa ca inserturile publicitare nu reprezinta reclame, ci informatii de interes general, conforme legislatiei.

Citeste si:

Avertizari mari, sa se vada

Mai inversunati, cei de la organizatia Commercial Alert cer ca aceste programe sa fie insotite de anunturi mai mari, cit si de buline care sa atentioneze ori de cite ori un produs caruia i se face promovare se iveste „intimplator“ pe ecran. FCC a gasit o cale de mijloc si vrea sa oblige televiziunile sa anunte la inceputul emisiunilor ca vor include reclame. •