Seara trecuta, la Grand Hotel Bernardin din Portoroz, au fost acordate premiile la categoriile Advertising Campaigns, Media Campaigns, Interactive, Design & Art Direction si TV & Film Promo – cele cinci categorii care fac parte din sectiunea Open Ad a festivalului, la care pot sa participe agentii din intreaga lume. Categoriile TV, Press, Outdoor si Radio, ale caror premii vor fi anuntate vineri seara, sunt rezervate exclusiv tarilor din Noua Europa.

Premiul cel mare la categoria Advertising Campaigns a fost adjudecat de TBWA\Germania cu campania “In an Absolut World”, realizata pentru Absolut Vodka. La aceeasi categorie au fost acordate si sase premii Golden Watch, agentiilor Leo Burnett DOO Belgrad, Hasan & Partners (Finlanda), MAB Berlin, Walker Werbeagen Tur (Elvetia), Publicis Mojo (Australia) si Change Integrated (Polonia).

Dintre agentiile romanesti, Leo Burnett a primit o nominalizare la categoria Advertising Campaigns, cu “The Dinosaur Exhibition Campaign”, realizata pentru Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa. Aceeasi campanie a fost nominalizata si la sectiunea Media Campaigns.

Golden Drum Grand Prix la categoria Media Campaigns a fost acordat agentiei poloneze Change Integrated, pentru campania “Onovalov’s Statue”, realizata pentru medicamentul impotriva mahmurelii Spectab. La aceeasi categorie au mai fost acordate sase premii Golden Drum agentiilor BBDO Stuttgart GMBH, Demner, Merlick & Bergmann (Austria), McCann Erickson Israel, Scholz & Friends (Germania), Leo Burnett Moscova. Agentiile Euro RSCG Dusseldorf, Milk (Lituania), TBWA\Germania, Smart Communications (Rusia) si Leo Burnett Frankfurt au castigat cate un Silver Drum.

Grand Prix-ul la categoria Interactive a fost oferit tot polonezilor de la Change Integrated si campaniei pentru Spectab. Premiile Golden Drum au fost castigate de agentiile Mediafront (Norvegia) si Scholz & Friends Interactive GMBH (Germania) iar premiile Silver Drum au mers catre Mediafront, Euro RSCG Amsterdam, Kirowski ZRT. (Ungaria), Neue Digitale GMBH (Germania), TBWA\Germania si Interone Worldwide GMBH (Germania).

Citeste si:

Dintre agentiile romanesti, Webstyler a intrat in finala Interactive cu “Harta solutiilor lui Blaga”, client Vasile Blaga.

Monumentul independentei republicii Kosovo, “Newborn”, al agentiei Ogilvy Pristina, a fost premiat cu Grand Prix-ul categoriei Design & Art Direction. TBWA\Germania a primit aur la aceeasi categorie, iar cele sapte premii de argint au mers catre TBWA\Wien, Kolle Rebbe, Werbeagentur GmbH, Korefe Form und Entwicklung (Germania), Graphic design studio by Yurko Gutsulyak (Ucraina), Mark BBDO (Cehia), Publicis Varsovia si Jung von Matt / Donau, Vienna.

Scala JWT a fost singura agentie romaneasca nominalizata la sectiunea Design & Art direction, cu lucrarea “Bangalore Financial”, realizata pentru serviciul de telefonie fixa al Vodafone Romania.

A 15-a editie a Festivalului de Publicitate Golden Drum are loc in perioada 5-10 octombrie, in Portoroz, Slovenia. Anul acesta, 44 de tari au inscris 2753 de lucrari in festival.