Vineri seara, la Grand Hotel Bernardin din Portoroz, a avut loc ceremonia de premiere a celor mai bune lucrari inscrise in categoriile TV, Press, Outdoor si Radio, categorii deschise doar pentru tarile din Noua Europa.

Agentia romaneasca Leo Burnett & Target a castigat doua premii Golden Drum cu lucrarea “Matrix”, realizata pentru Doncafe, si cu spotul “Nothing”, client eJobs (vezi spotul mai jos). Tot la categoria TV, au fost premiate cu Silver Drum agentiile Publicis – spotul “Headless” realizat pentru pufuletii Gusto, Grey Bucharest, cu lucrarea “Buy” pentru ClickNet, si Next Advertising, cu spotul “Feedabck is Fifty”, realizat pentru The Money Channel.

Grand Prix-ul categoriei TV a fost acordat agentiei cehe Kaspen, pentru spotul “Sharks” realizat pentru Maxxium Czech.

La categoria Press, Grand Prix-ul a ajuns in Romania, la agentia Saatchi & Saatchi, pentru seria de printuri “1961 Man”, “1961 Woman” si “1961 Boy”, brand Head & Shoulders. Saatchi & Saatchi a castigat si un Golden Drum cu lucrarile “Ketchup”, “Grass”, “Mustard” si “Hot Chocolate”, realizate pentru Ariel.

Tot un Golden Drum a castigat si agentia Publicis cu lucrarile “Waistcoat” si “Pullover” (Beretta), iar Cohn & Jansen | Ashley & Holmes a luat aur pentru seria de printuri “American Myth”, “European Myth” si “Japanese Myth”, realizate pentru Honda CBR Fireblade.

McCann Erickson a luat acasa un Silver Drum pentru printurile Nescafe “Sydney”, “Paris” si “Las Vegas”. Acelasi premiu a fost acordat agentiei TBWA\Merlin pentru lucrarea “Before & After”, realizata pentru Beko. Agentia locala Utopium a castigat un Silver Drum cu printul “The Guitar”, client Radio Transilvania.
Agentiile romanesti au castigat trei Silver Drum si la categoria Outdoor. Astfel, “1961 Man”, “1961 Woman” si “1961 Boy” ale Saatchi & Saatchi au fost premiate si la aceasta sectiune, impreuna cu lucrarile “Power to the People 1” si “Power to the People 2” realizate de 101 Worldwide Romania pentru Elephanto.ro. Al treilea premiu a fost acordat agentiei Publicis, pentru “Balaclava” (BitDefender).

Citeste si:

Grand Prix-ul categoriei Outdoor a fost castigat de Ogilvy & Mather Budapest, cu seria de lucrari realizate pentru Scrabble “Rat-Art”, “Dog-God” si “Mug-Gum”.

La categoria Radio, singura agentie romaneasca nominalizata a castigat un Silver Drum: Propaganda, cu spotul “Zorro” (AdFel).

Saatchi & Saatchi a fost singura agentie din Romania care s-a plasat in topul primelor cinci agentii, dupa patru ani in care titlul de Agentia Anului la Golden Drum a ajuns in Romania (Leo Burnett, in 2005 si 2006, si McCann Erickson, in 2007).

Distinctia Golden Rose pentru Agentia Anului a fost inmanata de presedintele republicii Slovenia, Danilo Turk, agentiei poloneze Change Integrated.

A 15-a editie a Festivalului de Publicitate Golden Drum a avut loc in perioada 5-10 octombrie, in Portoroz, Slovenia. Anul acesta, 44 de tari au inscris 2753 de lucrari in festival.