Potrivit IAB (The Internet Advertising Bureau) bugetele alocate promovarii online, in primul semestru din 2008, s-au ridicat la o valoare de 1,7 miliarde lire sterline (aproximativ 2,1 mld. euro).

Principalul motor de crestere a valorii publicitatii online il constituie influenta Internetului. Astfel, studiul Key Note releva faptul ca 93% din respondenti au acces la Internet in propriile locuinte.

Studiul a fost realizat pe un esantion format din 1.001 persoane cu varsta de peste 16 ani si completeaza rezultatele incluse in rapoartele trimestriale ale IAB si IPA.

Citeste si:

Key Note subliniaza faptul ca 28% din utilizatorii de Internet acceseaza reclamele online, in timp ce 52% considera ca reclamele multimedia sunt mult mai atractive decat cele fara sunet sau animatie.

In ciuda acestui presupus interes fata de publicitatea online, patru din cinci internauti au declarat ca utilizeaza programe care blocheaza reclamele online, procent care se ridica la 79% in 2008, in crestere cu 6% fata de 2007.

“Viitorul va aduce pentru advertiseri o mai buna intelegere a audientelor lor prin monitorizare si interactiune, dar va aduce totodata si o crestere a puterii consumatorului. Acesta va selecta nu numai continutul generalist ci si continutul reclamelor. Astfel, advertiserii vor fi nevoiti sa recurga la metode care sa nu «deranjeze» consumatorul”, se arata in studiu.