Comparativ cu studiul realizat pentru perioada 23 aprilie 2007-13 aprilie 2008, valul SNA din perioada 16 iulie 2007-21 iulie 2008 arata ca majoritatea ziarelor au inregistrat cresteri ale audientelor.

Astfel, clasamentul cotidianelor centrale este condus in continuare de tabloidul Libertatea, cu o crestere de 53.000 de cititori (de la 1.300.000 la 1.353.000 de cititori), urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 750.000 de cititori, in crestere cu 72.000 de cititori fata de valul de date anterior, si de Jurnalul National, cu 736.000 de cititori, in scadere cu 0,8%.

In topul primelor zece publicatii centrale urmeaza Pro Sport, cu o audienta de 587.000 de cititori pe editie (+51.000 de cititori fata de valul de date anterior), Evenimentul Zilei cu 547.000 de cititori (+1.000 de cititori), tabloidul CanCan, cu 489.000 de cititori (+97.000 de cititori), cotidianul generalist Adevarul, cu 398.000 de cititori (+21.000 de cititori), tabloidul Click, cu 383.000 de cititori (+53.000), Romania Libera, cu 253.000 de cititori (+32.000 de cititori) si Gandul, cu 225.000 de cititori (+34.000).

Lider al segmentului de reviste lunare pentru femei ramane Femeia, editata de Sanoma Hearst, cu o audienta de 521.000 de cititori pe editie. De asemenea, clasamentul este completat de Ce se intampla, doctore? (430.000 de cititori pe editie) si Avantaje (302.000 cititori).

In ceea ce priveste publicatiile saptamanale, cititorii romani prefera in continuare Pro TV Magazin, cu o audienta medie de 873.000 de cititori pe editie, publicatia fiind urmata de Libertatea de Duminica (772.000 de cititori pe editie), Pro Sport de Duminica (621.000 de cititori pe editie), Gazeta Sporturilor de Duminica (613.000 de cititori) si Libertatea pentru Femei (526.000 de cititori).

Citeste si:

Potrivit acelorasi date SNA, revistele de scandal continua sa-si consolideze pozitia pe piata scrisa din Romania, inregistrand la randul lor cresteri ale audientelor fata de intervalul aprilie 2007-aprilie 2008. Astfel, topul este condus de revista Ciao!, cu o medie de 426.000 de cititori pe ediţie (+54.000 de cititori), urmata de Vip, cu 216.000 de cititori pe ediţie (+16.000) si Story, cu 162.000 de cititori pe ediţie (+3.000).

Comparativ cu studiul realizat in perioada 23 aprilie 2007-13 aprilie 2008, revistele din domeniul auto au inregistrat cresteri, revista lunara Auto Motor si Sport a crescut de la 309.000 de cititori la 336.000, Pro Motor (locul secund in clasament), de la 272.000 la 310.000 cititori, si Autoshow de la 130.000 la 144.000.

De asemenea, revistele cu profil financiar au inregistrat si ele usoare cresteri, saptamanalul Capital ajungand de la 245.000 de cititori la 276.000, Saptamana Financiara de la 241.000 la 272.000, in timp ce Business Magazin a raportat o majorare a numarului de cititori-de la 59.000 la 69.000 de cititori.

Pentru cea de-a 25-a livrare, datele au fost culese de institutele de cercetare IMAS, Metro Media Transilvania si Daedalus, in perioada 16 iulie 2007-13 iulie 2008. Esantionul a fost alcatuit din 19.434 de persoane, dintr-un univers de 8,986 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru persoanele din Romania cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 ani, din mediul urban.