Cotidianul de business Wall-Street, editat de publisherul InternetCorp., a inregistrat, in luna octombrie 2008, cel mai mare numar de vizitatori unici-637.796-in crestere cu 39,6% fata de luna septembrie (456.869 vizitatori unici), potrivit datelor furnizate de Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI).

In plus, publicatia www.wall-street.ro a avut in octombrie 3.056.298 afisari, respectiv 1.241.575 vizite.

“Aceasta crestere a audientei s-a regasit, intr-o mai mica masura, la nivelul intregii piete de online business publishing din Romania, iar in cazul Wall-Street consideram ca explicatia rezida in primul rand in politica echipei editoriale, care a decis sa isi asume comunicarea si explicarea acestui fenomen de amploare, care a inceput sa afecteze si Romania si este departe de final”, declara Mihai Seceleanu, director general InternetCorp.

Acesta considera normala orientarea cititorilor catre Internet tinand cont de ritmul in care se succed evenimentele in mediul de business romanesc si international, respectiv de accesibilitatea informatiilor si analizelor.

“Internetul iti poate oferi mai multe detalii legate de ceea ce se intampla cu adevarat si modul in care actualul context economic te poate afecta, ca manager, ca antreprenor sau ca simplu angajat. De asemenea, avand in vedere faptul ca utilizatorii de Internet din Romania sunt cu mult peste media nationala din punct de vedere al studiilor, veniturilor sau pozitiei sociale, putem presupune faptul ca acestia reprezinta doar «avangarda», fiind primii care constientizeaza problemele cu care urmeaza sa ne confruntam in urmatoarele 12-24 de luni”, crede Seceleanu.

Cele mai importante opt site-uri de business din Romania au avut in luna octombrie un numar total de 2.290.763 vizitatori unici, in crestere cu 32,4% fata de luna septembrie (1.729.854). Astfel, site-ul cotidianului Ziarul Financiar a atras in luna septembrie un numar de 619.745 vizitatori unici (+44,7%), fata de 428.176 clienti unici inregistrati in septembrie.

Cresteri ale traficului au inregistrat si site-urile publicatiilor de business Capital (274.827 vizitatori unici), Business Standard (273.427 vizitatori unici), Bloombiz.ro (132.419 vizitatori unici), DailyBusiness.ro (122.323 vizitatori unici), BusinessMagazin.ro (113.909 vizitatori unici) si Sfin.ro (116.317 vizitatori unici).

Trend ascendent si pentru audientele publicatiilor de business internationale

Criza financiara a atras interesul utilizatorilor de Internet la nivel global, acestia apeland la online pentru a afla ultimele stiri financiare, dar si modalitati de securizare a investitiilor si economiilor.

Citeste si:

Numarul de vizitatori pe site-ul Wall Street Journal, dar si pe pagina specializata in finante Yahoo Finance, a inregistrat noi recorduri, dupa ce Trezoreria, cu aprobarea Congresului SUA, a elaborat planul istoric de 700 de miliarde de dolari pentru salvarea sectorului bancar.

Cotidianul american Wall Street Journal a raportat un record de vizitatori, de doua milioane de vizitatori intr-o singura zi.

Site-ul de monitorizare a audientei pe Internet, comScore, a anuntat ca vizitele pe www.gasbuddy.com, site ce ghideaza vizitatorii catre statii ce contin stiri despre preturile la combustibil, au crescut cu 30% si se asteapta ca rapoartele din luna septembrie sa raporteze cresteri in trafic pentru site-urile cu informatii financiare si site-urile pentru consumatorii care cumpara produse ieftine.

“Paginile cu stiri despre investitii sunt in priza chiar datorita oamenilor care asteapta cu sufletul la gura sa vada ce se intampla pe burse. Am fost impresionati de trafic. Vizitatorii nu abordeaza doar subiecte privind burse, fiind interesati si de ce va urma si de cum ii va afecta aceasta criza”, a declarat general manager la Yahoo Finance, Mark Interrante.

Numarul de vizitatori este in crestere cu 40% pe platforma interactiva a Yahoo Finance, unde vizitatorii discuta online despre valoarea monedelor nationale, finante si alte probleme financiare personale. De asemenea, si site-ul cu programe de stiri video Tech Ticker atrage milioane de vizitatori zilnic.

Cuvintele-cheie despre bursa de pe Yahoo Finance din Statele Unite au inceput sa fie folosite foarte des si pe site-urile din Franta, Germania, Spania, Italia si Marea Britanie.

De asemenea, site-ul de economisire a banilor, SavingAdvice.com, a anuntat o cantitate semnificativa a traficului pentru informatii despre cupoane de cumparaturi, vanzari de benzina si banci aflate in impas.