Hulu, care prezinta doar show-uri televizate si filme, este de asteptat genereze de anul viitor venituri din publicitate similare cu cele ale YouTube, mai ales pe piata din Statele Unite de anul viitor.

Acest lucru demonstreaza ca firmele de media traditionale pot produce venituri online fara sa cedeze controlul unor giganti precum Google, sau industria muzicala catre Apple, al carui magazin de muzica, iTunes, domina piata de muzica digitala.

De asemenea, rezultatele Hulu sugereaza dificultatile pe care alte retele sociale ar putea sa le aiba in generarea de venituri, din cauza continutului amator.

YouTube, pentru care Google a platit acum doi ani 1,65 miliarde dolari, este de departe cel mai popular site de clipuri, cu 83 de milioane de utilizatori unici in Statele Unite in luna septembrie, comparativ cu cei 6 milioane de utilizatori Hulu, potrivit companiei de cercetare Nielsen.

Totusi, veniturile din publicitate ale Hulu au crescut foarte repede, potrivit Screen Digest, companie de cercetare media.

Nicio companie nu a cunoscut o explozie in veniturile din publicitate, dar Arash Amel, analist Screen Digest, a prevazut ca in 2008 YouTube va genera in jur de 100 milioane dolari in Statele Unite, fata de 70 milioane dolari pe care ii va obtine Hulu.

Citeste si:

Anul viitor, cele doua site-uri vor genera 180 milioane dolari in Statele Unite, a mai adaugat acesta. YouTube a castigat aproape jumatate din veniturile sale in Statele Unite, in timp ce Hulu nu a fost inca lansat international.

“YouTube este intr-o pozitie foarte solida”, a declarat Amel. “Majoritatea continutului generat de utilizatorii YouTube este inutil sau ilegal. Urmatoarele 18 luni vor demonstra sau nu daca a fost o greseala scumpa pentru Google”, a mai adaugat Amel.

Matthew Liu, managerul de publicitate al YouTube, a declarat ca “site-ul se afla in stagiul incipient, si nu pot sustine ca sunt in pozitia in care voiau sa fie”.

Companiile de publicitate prefera sa asocieze produsele cu brand-uri de divertisment binecunoscute, a declarat Tracey Scheppach, din partea agentiei media Starcom. “YouTube nu a reusit sa justifice de ce companiile de publicitate ar trebui sa migreze spre online”.

Clipurile de amatori reprezinta majoritatea pe YouTube. Hulu prezinta show-uri cu ar fi The Simpsons sau The Office, de la companii media precum NBC, SONY, Fox si Viacom.