“Anul viitor vom lansa un nou canal TV si am anuntat asta pentru a sublinia ca planurile noastre nu sunt de criza. Ne pregatim pentru un an mai dificil, dar pentru un an normal in care nu asteptam cutremure majore in spendingul de media sau discontinuitati in businessul pe care il facem ”, a spus, pentru Wall-Street, Ciprian Stancu.

Potrivit managerului, preturile in media nu vor scadea, asa cum nici costurile programelor nu vor deveni mai mici. Se vor produce, totusi, schimbari importante in cotele de piata ale televiziunilor romanesti. Companiile care vor avea de pierdut vor fi cele care isi vor bloca bugetele si nu vor mai investi in imbunatatirea grilei de programe, in lansarea de statii noi sau in marketing.

“Oportunitatile apar mai ales in vremuri de criza. Noi o privim ca pe o oportunitate, nu ca pe o amenintare si atunci cand apare o oportunitate intotdeauna trebuie sa investesti”, spune Stancu.

Valoarea pietei TV, care anul acesta va atinge 500 milioane dolari, va creste cu circa 10-15% anul viitor, sustine managerul.

O alta evolutie importanta va fi cresterea consumului TV in Romania, dupa ani consecutivi de scadere. “Daca ne uitam la trendul de afara, unde lumea iese mai rar la restaurant sau la cinematograf pentru a economisi bani, oamenii daca vor sta in casa vor avea nevoie de entertainment si se vor uita mai mult la TV. Si daca tendinta de descrestere a TV-ului se va stopa, daca o sa avem anul viitor un total TV la fel ca anul acesta, este o performanta. Inseamna ca in termeni reali vorbim de o crestere”.

Citeste si:

Cu toate acestea, Stancu i-a avertizat pe oamenii de media si pe clientii invitati la evenimentul “Advertising si oportunitati in vreme de criza”, organizat de grupul BBDO, sa fie precauti la negocierea contractelor de media.

“Grabiti-va si negociati cat mai repede contractele pentru anul viitor, pentru ca suntem in vremuri de criza si exista nesiguranta pe piata”, a spus Stancu. Potrivit acestuia, incepand cu luna aprilie 2009, preturile in media vor creste cu circa 15% fata de primele trei luni ale anului.

Un alt sfat este consolidarea bugetelor de media cu un singur grup important de presa si optimizarea acestora cu cateva statii de nisa (catre care sa fie alocate 10-15% din bugete). In ultimii ani Pro TV lucreaza cu un numar din ce in ce mai mare de clienti exclusivi.

Anul 2009 va aduce in relatia dintre agentiile de media si statiile TV negocieri mai echilibrate. “Daca in ultimii ani am actionat intr-o piata a vanzatorului in care toate produsele se vindeau, 2009 va fi anul in care piata va creste mai moderat decat in anii precedenti – prin urmare bucuria si veselia impartirii banilor va fi mai redusa. Agentiile vor fi intr-o pozitie mai puternica decat pana acum, vor avea optiuni, vor putea sa aleaga, vor putea sa renunte la anumite statii”, considera Stancu.