Cea mai populara destinatie pentru americanii care vizioneaza online clipuri video ramane YouTube, in ciuda ultimelor evolutii pe piata, scrie eMarketer in baza informatiilor furnizate de Compete, compania de analiza a traficului pe internet cu cea mai mare baza de date din Statele Unite ale Americi (SUA).
YouTube, achizitionat in octombrie 2006 de catre Google, detine o cota de 55,4% din numarul total de accesari al site-urilor ce ofera streaming video, conform datelor inregistrate de Compete pentru primele noua luni din 2008.

Cele mai mari patru retele de televiziune din SUA au reusit sa ajunga in topul primilor zece ca numar al accesarilor, dar se afla cu mult in urma YouTube. NBC si Fox detin fiecare o cota de 3,9%, ABC 2,8% si CBS numai 2%.

In ciuda faptului ca YouTube, alaturi de celelalte site-uri Google, atrage cei mai multi vizitatori, portalul de video streming nu a avut foarte mult success in a-si atrage venituri prin online advertising pana la inceputul lui 2008.

Acest fapt se poate schimba, in conditiile in care YouTube a anuntat in octombrie 2008 realizarea unui parteneriat cu CBS in urma caruia va transmite o parte dintre emisiunile canalului TV, precum Star Trek, Dexter sau Californication.

Mai mult, in noiembrie 2008 YouTube a ajuns la un acord si cu MGM pentru a oferi vizitatorilor sai filme si show-uri TV in varianta lor integrala.

Un competitor demn de luat in seama este Hulu, un site detinut de FOX si NBC Universal, care la 5 luni dupa lansare a adus s-a clasat pe locul 14 in topul realizat de Compete, cu 119,4 milioane de vizitatori. Spre deosebire de YouTube, Hulu contine numai filme si show-uri televizate, nu si clipuri postate de utilizatori.

Hulu si majoritatea site-urilor ce gazduiesc clipuri video, spre deosebire de YouTube, nu este accesibil din afara SUA.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri