Virtual Bucharest isi propune, pentru inceput, o reproducere in detaliu a Pietei Revolutiei cu: Cladirea Ateneului, Palatul Regal, Biblioteca Central Universitara si cu stradutele din jur care au spatii comerciale la parter. Interioarele sunt adaptate lumii virtuale. In Biblioteca Central Universitara exista o zona de orientare pentru utilizatorii noi, care sa-i ajute sa stapaneasca mai usor interfata platformei. In interiorul Palatului Regal este amenajata o expozitie cu cele mai reprezentative lucrari realizate de pictori romani, din colectia Muzeului. Spatiul mai dispune de o sala de conferinte echipata pentru transmisii live si evenimente cross-reality (care se intampla in realitate si in Second life in acelasi timp) si un spatiu de socializare si de interactiune pentru comunitate.

In Virtual Bucharest vor exista spatii disponibile pentru promovarea brandurilor romanesti care doresc sa foloseasca platforma pentru a-si prezenta produsele sau serviciile si pentru a interactiona cu utilizatorii. Companiile romanesti vor avea posibilitatea de a testa puterea lumilor virtuale si marketingul interactiv, intr-un spatiu 3D cu puternic accent local.

“Ideea Bucurestiului Virtual s-a nascut urmarind trendul dezvoltatorilor din industrie de a crea asa numitele "mirror-worlds" - spatii virtuale care reproduc locatii din realitate. Virtual Bucharest a fost gandit, in primul rand, ca locul de intalnire al romanilor in Second Life (indiferent ca sunt in Romania sau in strainatate), dar si ca o oglinda digitala a mediului de afaceri local, un spatiu de promovare a brandurilor si companiilor locale intr-un mod inovativ, tridimensional ” a declarat Aura Tatu, Business Developer Chase Corp.

Virtual Bucharest s-a nascut dintr-o idee care a urmat trendul dezvoltatorilor din industria lumilor virtuale de a crea replici 3D ale oraselor din realitate, spatii care reusesc sa concentreze comunitati semnificative de utilizatori locali si care incurajeaza dezvoltarea turismului virtual. Proiectul se bazeaza pe reconstructia in detaliu a catorva destinatii autohtone, in prima etapa fiind reprodus centrul Bucurestiului - Piata Revolutiei. Ca etape ulterioare, sunt avute in vedere: Castelul Bran si Delta Dunarii urmate de alte orase precum: Brasovul, Clujul, Timisoara si Constanta.

Citeste si:

“Bucurestiul Virtual este o faza de pionierat pentru Romania. Cred ca, in scurt timp, lumile virtuale vor deveni de masa, la fel cum sunt astazi aplicatiile de tip messenger sau skype. Replici virtuale ale oraselor din realitate sunt destul de multe. Vorbim de orase precum: Amsterdam, Barcelona, Copenhaga, Dublin, New York, Cracovia, Milano, Moscova, Munchen si Torino. Iar turismul virtual este un domeniu care se dezvolta foarte repede. De exemplu, un antreprenor din New York poate vizita Bucurestiul Virtual unde intra in contact cu firme din Romania, descoperind noi oportunitati de afaceri” a adaugat Tatu.

Second Life s-a lansat in 2003 dar platforma a devenit cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei urmata de o serie de branduri care au inceput sa testeze oportunitatile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L'Oreal, Philips, Electrolux si multe altele). In acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1.5 milioane de dolari americani.

Utilizatorii Second Life sunt in general trend-setteri si early adopters, persoane cu influenta in cercurile lor sociale si stapanesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producatori de continut - scriu pe bloguri, folosesc photo si video sharing sau produc bunuri virtuale.