“Am calculat pentru 2007 un numar total de joburi de aproximativ 400.000, incluzand categorii precum ziare, radio, TV, companii de productie, publicitate. Incepand cu anul 2008 si pana in 2013 ne asteptam la o injumatatire a acestor locuri de munca. Marii angajatori sunt presa regionala, revistele, regiile de vanzari de publicitate locale. Insa problema reala va fi in presa scrisa”, declara Claire Enders, fondatoarea Enders Analysis.

La randul sau, analistul Vincent Letang estimeaza o reducere accentuata a locurilor de munca pana la “o potentiala «insanatosire» in 2012”.

“Ziarele sunt intr-un declin ireversibil si acesta este doar inceputul. Este un declin brutal”, a adaugat Letang.

Ziarele si posturile de televiziune au recurs deja la disponibilizari majore ca raspuns la scaderea veniturilor din publicitate. Astfel, Virgin Media va renunta la 15% din forta de munca (aproximativ 2.200 de angajati), pana in 2012. In plus, Channel 4 va concedia aproximativ 150 de angajati, reprezentand 15% din totalul locurilor de munca.

Citeste si:

In ceea ce priveste presa scrisa, publisher-ul local Johnston Press si-a redus cu 12% numarul angajatilor de la inceputul acestui an.

Pe de alta parte, 90 de angajati ai segmentului editorial din cadrul cotidianului Independent si suplimentului Independent on Sunday vor ramane fara locuri de munca. In plus, 400 de oameni au fost disponibilizati de catre managementul Daily Mail&General Trust.

La randul sau, trustul de presa Telegraph a anuntat saptamana trecuta concedieri-soc, reprezentand 10% din joburile editoriale (50 de angajati).
Conform companiei de cercetare Enders Analysis, Financial Times ar putea anunta la sfarsitul acestei saptamani o serie de disponibilizari.

Vanzarile de publicitate in presa scrisa britanica au scazut cu 10% fata de perioada verii.