Unul dintre cei mai importanti jucatori ai pietei de media buying, Group M, prevede o scadere cu 0.2% a investitiilor in publicitate pentru anul viitor, o schimbare dramatica avand in vedere predictiile din vara, prin care se estimau cresteri de 4,5% ale pietei pe 2009.

Una din principalele consecinte ale crizei economice este reducerea bugetelor de marketing ale marilor corporatii din pietele gigant in crestere, cum ar fi India si China, care, pentru prima oara dupa mult timp, vor incepe sa micsoreze investitiile, nu intotdeauna strategice, in publicitate, aflate de ceva timp pe un trend ascendent, spun reprezentantii M Group, potrivit NewsIn.

Vremuri grele si in Rusia, tara in care 75% din cheltuielile din publicitate vin de la multinationale, unde piata de advertising va inregistra o scadere de 11,2%, mai spun specialistii.

Aceeasi scadere a investitiilor din publicitate la nivel global este previzionata si de compania ZenithOptimedia, respectiv tot de 0.2%, cu mentiunea ca vor exista si "castigatori" de pe urma crizei economice. "Televiziunile vor atrage sume record din bugetele alocate pentru publicitate, incepand cu 2010, atata timp cat publicitarii vor incepe sa investesca masiv in construirea brandurilor, odata cu revenirea partiala din recesiune", spun reprezentatii ZenithOptimedia.

Citeste si:

Pe fiecare canal de comunicare in parte, cheltuielile la nivel global pentru TV vor creste, cel mai probabil, cu doar 0.5%, anul viitor. Investitiile in publicitatea in presa vor scadea cu 3,8%, in timp ce mediul online va atinge o crestere de 9.5%.

Reprezentantii din Marea Britanie ai companiei de media ZenithOptimedia prevad ca bugetele alocate reclamelor TV in perioada 2010-2011 sa atinga o cota record de 38,5% din totalul sumelor investite in publicitate.

"Televiziunile se descurca destul de bine, chiar si in timp de criza economica. Asa cum s-a mai intamplat, publicitarii vor continua sa directioneze cea mai mare parte a bugetelor clientilor catre spoturile TV, in detrimentul altor canale de comunicare, fiind cunoscuta, de altfel, 'puterea' televiziunii de a creste branduri", au mai spus reprezentantii ZenithOptimedia.

Potrivit cercetarilor anterioare, vizionarea programelor TV creste in timpul crizelor economice, fiind una dintre activitatile de relaxare cel mai putin costisitoare. Alte canale de comunicare care vor inregistra cresteri in perioada urmatoare vor fi outdoor-ul si cinematografele.