“Numarul de utilizatori de Internet a crescut constant. Avem de a face cu din ce in ce mai multi oameni activi, foarte ocupati si care gasesc in Internet o metoda rapida si eficienta de a obtine informatia. Acesti oameni nu mai pot fi atinsi prin media clasice si aici intervin campaniile online. Cu cat mai multi internauti, cu atat mai mult interes pentru aceasta zona. Si cum pana acum Internetul si-a dovedit eficienta, a crescut si increderea clientilor in el si a inceput sa fie o prezenta constanta in mixurile de media”, a declarat, pentru Wall-Street, Magdalena Zander (foto).

In opinia acesteia, proiectele online de anul acesta s-au concentrat pe cresterea awareness-ului brandurilor in randul utilizatorilor de Internet. In plus, eficienta si rezultatele clare au fost elementele pe care s-a pus cel mai mare accent in realizarea proiectelor.

In ceea ce priveste decizia grupurilor si companiilor media Gazeta Online, Intact Media Grup, InternetCorp., MediaPro Interactiv, ProTV si Realitatea-Catavencu de a opta exclusiv pentru datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI), Magdalena Zander considera ca masura reprezinta o “miscare fireasca si sanatoasa a pietei online din Romania”.

“Fiind un instrument BRAT, organizatia profesionala la care au aderat toti marii playeri din industrie, studiul aduce un plus de incredere a advertiserilor in Internet. De asemenea, este un instrument extrem de util agentiilor, care vor putea compara site-uri aflate in diverse retele de publicitate si publisheri independenti conform unui etalon unic”, afirma Zander.

Potrivit Magdalenei Zander, printre proiectele lansate anul acesta si care vor avea sanse de reusita in viitor se numara Gsptv.ro, radiozu.ro, videonews.ro, UberVU.

Pentru a-si mentine un business solid si in anul 2009, jucatorii din online ar trebui sa isi largeasca paleta de produse si servicii oferite, sa puna accent pe zona de client service pentru o mai buna comunicare cu agentii si clientii, si sa se concentreze pe eficientizarea campaniilor online, crede Magdalena Zander.

Citeste si:

“Trebuie pus accentul pe oferirea de servicii profesionale si pe cheltuirea «cu cap» a banilor clientilor. Nu mai putem oferi bannere si atat. Sau proiecte fara cifre concrete care sa le sustina. Trebuie sa ne focusam pe campanii care sa ofere rezultate concrete si masurabile, sa trecem dincolo de simpla afisare catre un om aflat in fata unui monitor si sa stim cine este acel om, ce-si doreste de la noi si sa-i dam exact ceea ce vrea, astfel incat si el sa fie fericit ca si-a indeplinit dorinta, iar clientul multumit pentru ca obiectivul a fost atins”, spune Zander.

Agentia Intact Interactive ofera servicii de mobile marketing&advertising, prin intermediul unei plaforme proprii, bazata pe audientele canalelor media ale grupului INTACT (6 televiziuni, 10 publicatii, 2 radiouri, 50 de site-uri). In ceea ce priveste portofoliul agentiei, Magdalena Zander a precizat, in cadrul unui interviu acordat Wall-Street, ca INTACT Interactive se va axa in principal pe calitatea site-urilor, si mai putin pe numarul acestora, tintind un reach de 20% din piata, in 2009.

Vanzari in valoare de 3,5-4 mil. euro pentru anul viitor reprezinta, in opinia reprezentantului INTACT Interactive, “sume realizabile”, care pot fi totodata depasite.

Zander a adaugat ca printre proiectele agentiei pentru 2009 se numara si o deschidere catre antreprenorii din online oferind consultanta, promovare offline si online precum si reprezentare in vederea monetizarii spatiului publicitar, pentru acest segment fiind alocati 2 mil. euro.

Aceasta a preconizat pentru 2009 o crestere a pietei de publicitate online de minim 30%.