CEO-ul WPP, Sir Martin Sorrell (foto), a luat aceasta decizie in urma unor sedinte financiare organizate in lunile noiembrie si decembrie. Potrivit unei surse din cadrul companiei, WPP a hotarat sa reduca numarul angajatilor in acele situatii in care costurile de personal au depasit cu pana la 60% veniturile obtinute.

Pe de alta parte, WPP Group ar putea angaja mai multi oameni in tarile cu o economie in dezvoltare din America de Sud, Europa de Est si Asia, in sectoare precum PR sau cercetare de piata.

WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare. Grupul angajeaza aproximativ 100.000 de oameni, detine ca sedii peste 2 000 de birouri in 106 tari si este listat pe London Stock Exchange, fiind o componenta a indicelui FTSE 100.

Citeste si:

Conform raportului anual al companiei, costurile de personal au reprezentat, in 2007, 7,4% din veniturile obtinute.

Alte grupuri de comunicare importante si-au anuntat, in luna decembrie, intentia de a-si reduce forta de munca. Astfel, divizia de Statele Unite a Omnicom, una dintre companiile de varf in domeniul marketingului si comunicarii organizationale, va concedia aproximativ 3.500 de angajati (cca. 5% din forta de munca), in timp ce Interpublic va renunta la 2.000 de locuri de munca.