Publicitatea in prime time va fi interzisa, incepand din aceasta seara, la posturile publice de televiziune din Franta, presedintele Nicolas Sarkozy incercand in acest fel sa creeze un serviciu TV care sa “rivalizeze” prin calitate modelul BBC.
Multi jurnalisti francezi se opun acestei decizii prin organizarea de greve pe 5 si 6 ianuarie. Acestia considera ca principalul motiv al presedintelui francez este redirectionarea advertisingului, si asa in scadere, catre televiziunile private.

Astfel, incepand din ianuarie, posturile publice de televiziune nu vor mai avea voie sa difuzeze spoturi publicitare dupa ora 20.00.

Sarkozy considera ca eliminarea publicitatii din programele televiziunilor France 2 si France 3 va duce la cresterea calitatii si valoarii culturale a emisiunilor difuzate.

Jurnalistii de la France 2 si France 3 cred ca decizia reprezinta un atac la adresa televiziunilor publice, de pe urma careia vor beneficia posturile TV private. Potrivit acestora, masura constituie o involutie, un pas catre o televiziune franceza motivata politic.

In plus, legea prevede ca presedintele-director general al France Televisions, postul public de televiziune, va fi ales de catre Guvern.

Televiziunile private vor putea sa difuzeze calupuri publicitare mai lungi, ajungand chiar la 9 minute de publicitate pe ora, fata de doar sase minute prevazute pana in prezent.

Dupa finalizarea acestei legi, cele 450 de milioane de euro pierdute de televiziunile publice in urma interzicerii publicitatii vor fi acoperite printr-o suma perceputa pentru reclamele difuzate la posturile TV private si o taxa de telefonie mobila.

Pana in anul 2012, Sarkozy isi propune sa interzica in totalitate publicitatea difuzata de posturile publice de televiziune din Franta, nu doar cea din prime time.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri