Conform celor mai optimiste predictii, scaderea ar putea sa se opreasca la doar 12 procente, insa, in opinia specialistilor, posibilitatea unor pierderi mai mari este foarte ridicata.

Din cauza crizei economice, aceste previziuni sunt mai sumbre decat cele facute la sfarsitul lui 2008, cand, pentru anul in curs, erau preconizate scaderi ale incasarilor cuprinse intre sase si 10 procente pentru toate cele 12 luni din 2009, in Marea Britanie, potrivit specialistilor in domeniu, scrie NewsIn.

Conform unor surse din industria media, in conditiile in care costul publicitatii la TV a atins cele mai mici valori din ultimii 20 de ani, publicitarii si clientii ar putea fi in avantaj, mai ales in contextul unor audiente crescute ale programelor de televiziune, generate de situatia de recesiune. Potrivit cercetarilor anterioare, vizionarea programelor TV creste in timpul crizelor economice, fiind una dintre activitatile de relaxare cel mai putin costisitoare.

Citeste si:

Reprezentantii din Marea Britanie ai companiei de media ZenithOptimedia anticipeaza ca bugetele alocate reclamelor TV in perioada 2010-2011 vor atinge o cota record de 38,5% din totalul sumelor investite in publicitate, potrivit unor date furnizate la finalul anului trecut. Alte canale de comunicare care vor inregistra cresteri in perioada urmatoare vor fi outdoor-ul si cinematografele.

La nivel global, previziunile specialistilor pentru 2009 privind incasarile din publicitate vor atinge cele mai mici valori ale pietei din ultimii opt ani, iar din 2010 televiziunile vor atrage sume record, datorita reconstruirii brandurilor.