The Big Won este realizat prin cumularea punctajelor obtinute de agentiile de publicitate la festivaluri globale, semi-globale, regionale si locale de creatie.

1. “HBO Voyeur”, campania-vedeta a festivalului Cannes Lions 2008, a cumulat 314 puncte, de peste doua ori mai multe decat urmatoarea clasata. Elementul central al campaniei a fost proiectarea, pe un perete din New York, a replicii unei cladiri prin peretii careia spectatorii puteau urmari povestile, inspirate din filme, ale mai multor personaje. La Cannes, campania a fost apreciata de catre juriu pentru modul excelent in care a fost integrata pe toate mediile de comunicare, componenta de online fiind foarte puternica.

2. “Halo3.com/Believe”, campanie realizata de AKQA/McCann Erickson San Francisco pentru consola X-Box, s-a situat pe pozitia secunda, cu 150 de puncte. Cei de la McCann au creat pentru aceasta campanie un muzeu fictiv al umanitatii, pentru comemorarea eroului Master Chief.

3. Cu 141 de puncte, urmatoarea clasata este “Tipping Point”, realizata de AMV BBDO London pentru Guinness. Parte a unei campanii de marketing de 10 milioane de lire sterline, spotul “Tipping Point” a fost unul dintre cele mai scumpe si dificil de realizat reclame pentru Guiness.

4. “The Key to Reserva”, o campanie realizata de JWT Barcelona pentru Friexenet, a totalizat 139 de puncte, situandu-se pe pozitia a patra in topul The Big Won. Spotul campaniei a fost realizat de celebrul regizor Martin Scorsese.

5. UNIQLOCK, campania realizata de Projector Inc, Tokyo, pentru brandul de imbracaminte UNIQLO, s-a situat pe pozitia a cincea, cu 133 de puncte. Campania online realizata de japonezi a atins utilizatori din 209 tari.

Citeste si:

6. Agentia Fallon London a cumulat 127 de puncte in clasament cu “Play-Doh”, client Sony Bravia. Celebra campanie cu iepurasi colorati a implicat peste 40 de animatori si multa argila plastica.

7. Spotul "Gorilla" a celor de la Fallon London a castigat Grand Prix-ul categoriei TV la Cannes si 117 puncte in clasamentul The Big Won.

8. “Color Tokyo!”, o campanie Sony in care agentia Hakuhodo Tokyo a combinat elemente de online si outdoor, a ocupat pozitia a opta, cu 116 puncte.

9. “Welcome Snoop”, realizata de Lowe & Rivet Australia pentru MTV, a cumulat 112 puncte, ocupand pozitia a noua in clasament.

10. Pe pozitia a zecea, cu 109 puncte, s-a situat campania outdoor realizata de BBDO New York pentru BBC World. Pentru a promova postul TV in Statele Unite, agentia a realizat o serie de sculpturi bidimensionale facute din cabluri, pe peretii exteriori ai unor cladiri din New York.
Foto: theinspirationroom.com