Pentru Grupul Realitatea-Catavencu, prima schimbare din 2009 este crearea unei structuri unice dedicate new media. Astfel, sub brandul F5 se vor reuni atat resursele editoriale new media ale grupului, cat si cele de vanzari si cele tehnice.

Pe plan editorial, Dragos Stanca, managing director F5, tinteste pozitia de lider pe segmentul de “hard news” prin realitatea.net, care va fi relansat in lunile martie-aprilie sub forma unui portal multibrand, dar si ascensiunea viitorului portal de business money.ro in top 3 pe categoria sa, pana la sfarsitul anului.

Pe zona de parteneriate, F5 va continua dezvoltarea companiilor-satelit Xipe Interactive – in parteneriat cu Senior Interactive (proiecte lansate: AutoNovo.ro si SincronHR.ro), ekSellerator – alaturi de Kondiment (proiect lansat: platforma e-commerce Sellerator si Buyos.com in pregatire) si, cea mai recent infiintata, compania Free Road – in parteneriat cu Tree Works (platforma colaborativa TPU.ro, in lucru).

In 2008, veniturile din publicitate ale diviziei de new media a Realitatea-Catavencu au depasit 1 milion de euro, in crestere de peste 2,5 ori, au anuntat reprezentantii companiei. De asemenea, echipa dedicata online-ului in Realitatea-Catavencu este de peste 130 de oameni.

Dublarea afacerilor in 2009 pentru MediaPro Interactiv

Prioritatile lui Orlando Nicoara, director executiv al Media Pro Interactiv sunt motorul de cautare okidoki.ro si portalul apropo.ro. “Ca sa ajungem numarul unu cu apropo.ro trebuie sa depasim toata pleiada de site-uri de la Inform Media”, a spus Nicoara.

Citeste si:

Pentru 2009, MediaPro Interactiv tinteste dublarea afacerilor, in conditiile in care anul acesta va fi unul prielnic pentru Internetul romanesc. “Am primit semnale din piata ca sunt clienti dispusi sa renunte la presa, outdoor si TV si sa vina pe online cu campanii de 20-30-40.000 de euro. Dar vor rezultate”, spune seful MPI.

Potrivit lui Orlando Nicoara, criza financiara va avea doua efecte asupra online-ului romanesc: va micsora distanta dintre volumul de investitii in Internet si cel alocat celorlalte medii si va demonstra importanta Internetului, ca mediu eficient si masurabil.

Schimbare de strategie pentru Neogen

Calin Fusu, director general al Neogen, se arata mai rezervat vizavi de cresterea organica a afacerii sale: “Nu planuim nici un proiect nou, nici o lansare. Cred ca suntem intr-un an in care trebuie sa taiem mai degraba proiecte decat sa lansam”.

In luna ianuarie, Neogen si-a deschis un birou de vanzari la Sofia, piata bulgara urmand sa genereze jumatate din veniturile companiei in 2009. Pentru anul acesta, Fusu estimeaza afaceri de 4-4,5 milioane euro, in crestere cu circa 50% fata de 2008.

“Vrem sa fim cu mai putine proiecte numarul unu in mai multe tari”, isi rezuma Fusu viziunea de business pentru 2009. Compania este deja prezenta pe pietele din Bulgaria si Republica Moldova, unde se va axa pe dezvoltarea retelei de socializare online Neogen si a site-ului de recrutare BestJobs.ro. “Singurii cu care concuram sunt Hi5 si eJobs”, mai spune managerul.