A doua editie a Scolii ADC*RO incepe in 23 februarie, cu un nou panel de “profesori” si asteptari mai mari. Octav Gheorghe, creative director la Gavrila&Asociatii, si Costin Popescu, creative driector, Cap, cred ca noua generatie de juniori in publicitate are sanse de angajare chiar si in perioada de criza.
Wall-Street: Cu ce vine nou Scoala ADC*RO fata de editia precedenta?

Octav Gheorghe: Cu niste tutori noi, cu tutorii vechi innobilati de trecerea timpului, cu exigente crescande, cu o mai buna structurare a semniariilor, cu un numar restrans de locuri disponibile, deci si cu o selectie mai apriga.

Costin Popescu: Cu un test nou de admitere, cu doi noi tutori, cu seminarii noi, cu mai multi invitati in cadrul seminariilor, cu mai multe modificari care tin cont de cerintele studentilor de anul trecut.

Wall-Street: In editia precedenta, mai multi profesori ai scolii s-au plans de nivelul slab de performanta al studentilor, in conditiile in care seful de promotie a avut un punctaj apropiat notei 7 din 10. Cum o sa va asigurati ca de data asta veti selecta studenti mai buni?


Octav Gheorghe: Selectia selecta speram sa inceapa inca de la contactul cu posterul care anunta inceperea scolii : "Doar pentru cei care au intentii serioase cu advertisingul". Impreuna cu testul de admitere, care de data asta se doreste a fi mai aplicat, speram sa-i ocolim pe posesorii folderului “Melodii din reclame”, pe cei care confunda spoturile cu bancuri cu un produs-oricare-in coada, pe colectionarii de cursuri, brevete si diplome, pe bonjuristi, etc.

Costin Popescu: Va exista un nou test de admitere, ceva mai relevant pentru profesori si probabil noi reguli in ceea ce priveste numarul si pregatirea studentilor admisi.

Wall-Street : Mai vin candidati cu perceptii romantice asupra publicitatii – un domeniu plin de glamour, in care banii se fac usor?

Octav Gheorghe: Cred ca situatia usor tensionata din ultimele luni (reduceri de bugete, restructurari) contribuie la demontarea acestui mit. Pe de alta parte, cei cu adevarat informati, "cei cu intentii serioase", stiu deja despre ce e vorba.

Costin Popescu: Acestea sunt lucruri care se schimba in multi ani si tin foarte mult de educatia pe care o primesc acasa, de cea de la scoala, de ce invata de la cei care conduc tara, de ceea ce vad la televizor. Realitatea este cu totul alta.

Wall-Street: Pana la urma, de ce are nevoie un candidat pentru a fi admis si pentru a face performanta la Scoala ADC?


Octav Gheorghe: Scoala isi propune sa contribuie la livrarea catre piata a eprubetelor cu sange proaspat. O noua generatie de oameni de creatie nealterati de retete, cu viziuni originale, dornici de a face lucruri, pasionati si abili. De asemenea, prin contactul pe care-l mijloceste tinerilor cu realitatea macra, Scoala poate demonta teoria “Advertising=Spa” , demonstrand ca pentru a emite si apoi impune o idee buna, e nevoie de blood, sweat and tears, bonus: un ficat zdrente in jurul varstei de 40 de ani. Da, pot fi si ceva banuti, dar nu mai mult decat castiga un instalator.

Costin Popescu:
Talent, bun simt, dorinta de munca, mentalitate.

Wall-Street: De ce o parte dintre profesori (Bogdan Naumovici, Carmen Tiderle) nu mai predau si anul acesta?

Octav Gheorghe: Carmen lipseste din motive legate de maternitate si sper sa revina imediat ce programul ii va permite, iar Bogdan s-a aratat sceptic cu privirea la eficacitatea Scolii; imi place sa cred ca va fi doar un an de pauza si va reveni la editia urmatoare.

Costin Popescu: Din ceea ce cunosc, Carmen a devenit sau va deveni mama.
Bogdan, dupa experienta primului an de Scoala ADCRO si mai multi de LeoAcademy, vede lucrurile diferit in ceea ce priveste tinerii si industria de publicitate.

Wall-Street: De cati creativi “proaspeti” are nevoie industria in acest moment?

Octav Gheorghe: Intrebarea asta ma incurca teribil. Din pacate, nu –mi permit sa scrutez analitic piata, cu atat mai putin sa ma pronunt despre necesitatile ei, exprimate in cifre.

Costin Popescu: Din punctul meu de vedere orice industrie are nevoie de oameni proaspeti. Asta fiind dealtfel unul din scopurile acestei scoli.

Wall-Street : O sa modifice criza financiara in vreun fel agenda de predare sau unghiul tau de abordare, ca profesor?


Octav Gheorghe
: Probabil, am sa insist asupra solutiilor suple, "cost effective", chilipirurilor eficiente. Provenind dintr-o agentie mica, am un antrenament strasnic in materie.

Costin Popescu: Cred ca-i va adauga o mica sau o mai mare doza de cinism.

Wall-Street: Multe agentii de publicitate renunta la juniorii din echipa, preferand sa pastreze angajatii cu experienta. Ce sanse de angajare au absolventii Scolii ADC?


Octav Gheorghe:
Sansa pe care le-o da propriul portofoliu. Sansa de a intalni un manager care sa se gandeasaca la seniorul care apare la ora 12, deja obosit si la salariul acestuia. Apoi, la portofoliul pleznind de idei al tanarului din fata ca si la salariul pe care ar putea sa-l plateasca acestuia.

Costin Popescu: Asa cum spui ca exista agentii care renunta la juniorii din echipa sunt sigur ca vor exista mereu si agentii care vor miza pe echipe formate din juniori, deci sansele de angajare vor exista in continuare.

Wall-Street : Care este cel mai bun lucru pe care studentii il pot invata de la tine?

Octav Gheorghe:
Afirmarea unor exigente care, din pricina contextului sau a propriilor slabiciuni, au ramas uneori, doar teorie pura.

Costin Popescu:
Important pentru mine este sa poata invata macar un lucru care sa le foloseasca mai tarziu in meserie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri