Printre cei peste 400.000 de romani interesati de subiecte economice se numara, potrivit lui Freciu, atat micii antreprenori preocupati de schimbarile economice din interiorul si din afara tarii, cat si managerii din multinationale. “Acesti oameni produc 80% din PIB-ul Romaniei si dau salarii la mai mult de jumatate din populatia tarii. Inseamna mult pentru economie, in ansamblu”, a spus Sorin Freciu, pentru Wall-Street.

Publicul-tinta al The Money Channel este format din 350.000 de telespectatori “la care astazi am reusit sa ajungem intr-un fel sau altul”, spune Freciu. Audienta postului de televiziune nu este monitorizata prin metoda clasica (peoplemetere) – irelevanta in cazul unui public atat de nisat, potrivit reprezentantilor grupului.

Saptamana trecuta, televiziunea a inceput mutarea redactiei si a studiourilor intr-o alta zona a Casei Presei Libere decat cea in care functiona pana acum. Relocarea coincide cu o investitie in echipamentul tehnic si face parte din planul diviziei Business Media – care include The Money Channel, cotidianul Business Standard si saptamanalul Money Express – de a realiza o integrare la nivelul celor trei redactii.

“Atunci cand am preluat conducerea diviziei de business ne-am propus ca aceasta sa functioneze integrat, sa folosim resursele cat mai bine, cat mai eficient, sa avem niste costuri pe care sa le tinem sub control”, explica Freciu. Astfel, cei aproximativ 150 de angajati ai diviziei vor livra continut pentru toate cele trei produse media.

Ca urmare a investitiei in aparatura si studiourile The Money Channel, bugetul de investitii pentru 2009 al diviziei de business il va depasi pe cel din 2008. Cu toate acestea, pana la sfarsitul anului nu va fi lansat nici un produs nou. O lansare programata pentru luna martie, dar care tine, din punct de vedere financiar, de divizia de new media a grupului, va fi portalul money.ro.

Citeste si:

Divizia de business a Realitatea-Catavencu va atinge anul acesta break-even-ul, potrivit lui Sorin Freciu. Cele trei produse media au, fiecare, mai putin de trei ani de la lansare (The Money Channel a fost lansat in mai 2006, Money Express – aprilie 2007, Business Standard – mai 2007). Chiar daca break-even-ul nu va fi atins de fiecare produs in parte pana la sfarsitul anului, cel putin unul dintre ele va trebui sa produca intr-atat incat sa asigure trecerea pe profit a intregii divizii.

Planurile grupului pot parea optimiste in contextul economic actual, care anunta o scadere a investitiilor media, in special in cazul televiziunii si a presei scrise. In aceste conditii, specificul produselor diviziei de business poate constitui un avantaj, considera Sorin Freciu. “Nu cred ca putem pune in aceeasi oala, a TV-ului, o televiziune atat de nisata precum The Money Channel. [...] In asemenea momente, clientii cauta calitate si eficienta maxima pentru campaniile lor. Si, fara sa fiu lipsit de modestie, publicul diviziei de business este un public extrem de bine pozitionat”.

“Criza reprezinta un avantaj pentru noi, dupa cum razboiul reprezinta un avantaj pentru CNN. Dintr-o data, informatia economica este mult mai cautata”, spune Freciu.

Interesul publicului pentru subiectele de business a ascutit concurenta postului The Money Channel, considera managerul. Datorita crizei financiare, jurnalele de stiri ale televiziunilor generaliste contin mai multe stiri economice, intrand in zona editoriala a The Money Channel.

Managementul diviziei de business este asigurat de compania de consultanta Money Consulting, lansata de Grupul Realitatea-Catavencu in toamna anului trecut si condusa de Sorin Freciu. Cu 26 de angajati, compania functioneaza independent de grupul de presa, oferind consultanta clientilor din domenii precum cel imobiliar, HoReCa, alimentar, industrial.