Pentru a cincea luna consecutiv, cea mai citita publicatie online de business a fost, si in luna ianuarie, Wall-Street, cotidian editat de catre InternetCorp, 740.278 clienti unici (+200.045), 1.389.959 vizite (+426.839) si 3.207.229 afisari (+1.006.717).

Clasamentul este completat de varianta online a cotidianului Ziarul Financiar, apartinand Publimedia International, care a totalizat in luna ianuarie un numar de 709.723 clienti unici (+169.502), 2.116.853 vizite (+670.363) si 6.367.416 afisari (+2.122.067). Pozitia a treia este ocupata de site-ul Bloombiz.ro care a avut in intervalul mentionat 482.193 unici, 990.199 vizite si 2.164.428 afisari.

Utilizatorii au mai optat pentru publicatiile online Standard.ro, editat de Catavencu, - 390.283 clienti unici (+107.209), Capital.ro, apartinand Ringier Romania - 293.888 clienti unici (+46.780), Banknews.ro (Andu Punct RO) - 168.198 clienti unici (+35.643), Iqads.ro (Catavencu) - 155.286 unici (+18.723), Moneychannel.ro (Catavencu) - 154.453 unici, Corporatenews.ro (InternetCorp.) - 153.575 unici (+33.084) si Sfin.ro (Saptamana Financiara) - 146.638 unici (+34.822).

Nr. Publicatia Clienti unici Ianuarie 2009 Clienti unici Decembrie 2008
1. Wall-Street.ro 740.278 540.233
2. Zf.ro 709.723 540.221
3. Bloombiz.ro 482.193 122.813
4. Standard.ro 390.283 283.074
5. Capital.ro 293.888 247.108
6. Banknews.ro 168.198 132.555
7. Iqads.ro 155.286 136.563
8. Moneychannel.ro 154.453 140.194
9. Corporatenews.ro 153.575 120.491
10. Sfin.ro 146.638 111.816

Sursa: SATI, Wall-Street

Online vs. Print in viziunea Deloitte

Citeste si:

Potrivit studiului Deloitte Previziunile TMT pe 2009, anul acesta una din zece publicatii ar putea fi nevoita fie sa-si reduca tirajul sau chiar sa-l opreasca, optand in favoarea online-ului, fie sa dispara complet de pe piata.

Potrivit unor analisti, publicitatea in cazul industriei de print va scadea cu 20% in acest an, in timp ce tirajul va fi redus cu pana la 10%. Astfel, industria presei scrise a optat in favoarea unei prezente online in incercarea de a balansa veniturile in scadere.

In 2009, publisherii trebuie sa acceleze ritmul de restabilire a profitabilitatii. In timpul acestui proces de restructurare, acestia ar trebui sa tina cont in permanenta de faptul ca cititorii au nevoie de articole de calitate, mai ales in timpul acestor “turbulente economice”.

Acele titluri care au migrat spre online ca “masura de salvare”, dar care nu au reusit sa acopere pierderile din print, ar trebui sa-si regandeasca strategia. Publisherii ar trebui sa inteleaga faptul ca audientele presei scrise si a celei online difera. Varietatea cititorilor in online este cu mult mai mare decat cea inregistrata in presa scrisa, pornind de la cititori ocazionali, directionati catre respectiva publicatie printr-un motor de cautare si terminand cu cititori frecventi ai respectivului site, care aborb zilnic informatii si date cuprinse in arhiva.