Favoritii festivalului au fost agentia DDB Berlin, care, cu doua premii Bronze Angel, un Silver, trei Gold si doua Grand Prix-uri a primit distincita “Agency of Angels”. Urmatorii clasati pe lista celor mai premiate agentii au fost francezii de la Publicis Conseil Paris si cei de la Callegari Berville Grey.

Pe pozitia a patra in topul agentiilor s-au situat romanii de la Cohn & Jansen | Ashley & Holmes, care au primit un Bronze Angel la categoria Press & magazine, cu cele trei executii realizate pentru Honda: “American Myth”, “European Myth” si “Japanese Myth”. Realizatorii celor trei lucrari, Andrei Cohn si Adrian Dragan, au fost desemnati de catre juriu Bronze Team.

Aceeasi distinctie i-a revenit si echipei formate din Bob Toma, Alex Strimbeanu, Stefan Vasilachi si Claudiu Dobrita (foto), de la Grey Worldwide Romania – agentia care a ocupat locul cinci in clasament. Echipa a castigat premiul special Best Use of Illustration, cu lucrarile “Comedy”, “Cinema”, “Rock-paper-scissors” si “Big bang”, client Romtelecom/Clicknet.

Saatchi & Saatchi Romania a castigat doua premii de bronz – lucrarea “Aids”, client Love Plus, categoria Outdoor & poster, si executiile “Headache”, “Backache”, si “Toothache”, client Algozone, sectiunea Press & magazine – si un Silver pentru “Bomb”, lucrare realizata pentru Greenpeace.

Citeste si:

Agentia romaneasca Mercury360 a castigat un Bronze Angel la categoria Outdoor & poster pentru “Suicide”, parte dintr-o campanie impotriva fumatului. Un Bronze Angel i-a fost acordat si agentiei GMP Advertising pentru campania “De ce iubim Bucurestiul”, premiata pentru Innovative Use of Ambient.

Editia AdPrint 2009 a coincis cu aniversarea a zece ani de la infiintarea Millenium Communications, compania care organizeaza festivalul. O mare parte din gala de premiere s-a centrat pe prezentarea membrilor echipei conduse de Andrei Bortun.

Mai putin entuziasm pentru AdPrint

AdPrint 2009 a fost mai sarac decat editia precedenta in ceea ce priveste numarul de echipe, agentii si lucrari inscrise in festival. Daca anul trecut organizatorii anuntau peste 400 de lucrari inscrise, anul acesta numarul lor a scazut pana la 325. Numarul de echipe inscrise in concurs a scazut si el de la 170 la 120, iar numarul de agentii participante a scazut de la 69 la 54.