Compania va folosi date colectate ce vor oferi informatii referitoare la ce site-uri viziteaza utilizatorii, gestionand asfel audienta generala in diferite grupuri.

Datele nu vor fi extrase in urma cererilor de cautare ale utilizatorilor, ci din fisierele text cunoscute sub denumirea de “cookies”, pe care Google le instaleaza in browser-ele web ale utilizatorului care viziteaza site-uri unde Google are servere, scrie Wall Street Journal.

Brad Bender, Product Manager Director la Google, a declarat ca firma lansat noile caracteristici pentru a face reclamele mult mai eficiente pentru companiile de publicitate si mai relevante pentru utilizatori. “Incercam sa ne apropiem de o publicitate online cat mai buna”, a adaugat acesta.

De asemenea, Google va permite companiilor de publicitate sa trimita reclame catre utilizatori care deja au vizitat site-uri din portofoliul acestora.

Google a stat departe de acest tip de publicitate in timp ce Yahoo, AOL si alte companii deja au inceput sa trimita reclame bazate pe datele de navigare web.

Pana acum, Google a fost lipsita de unele instrumente pentru o scara larga si a evitat acest segment dupa ce a primit critici din partea avocatilor care s-au plans ca motorul sau de cautare care domina piata ofera o cantitate periculoasa de date.

Google nu vrea sa urmareasca utilizatorii dupa nume si nici nu va aplica noua caracteristica la principalul sau furnizor de venituri – cautarile online, a declarat Bender.

In schimb, noile caracteristici pe care Google se pregateste sa le lanseze fac parte din incercarea companiei de a patrunde pe segmentul de reclama tip “display”, unde astfel de tehnologii sunt esentiale. Aceasta tehnologie va fi disponibila pentru reclame text si display pe care Google le vinde site-urilor partenere, precum si pe YouTube.

Speculatiile potrivit carora Google ar vrea sa inceapa vanzarea de reclame bazate pe comportamentul online al utilizatorului au aparut, in 2007, odata cu anuntarea intentiei de a cumpara compania de publicitate display DoubleClick pentru 3,1 miliarde dolari.

La momentul respectiv, concurenti din piata au fost ingrijorati ca aceasta achizitie ar putea oferi Google un control prea mare asupra pietei online de publicitate si prea multe date despre utilizatorii sai.

In luna ianuarie, site-urile Google aveau o cota de doar 1,1% in piata de reclame tip display din Statele Unite, YouTube acumuland mare parte din aceasta cota, potrivit comScore.

In prezent, Google isi extinde cota de piata in acest segment prin integrarea instrumentelor pe care le-a achizitionat de la DoubleClick. Achizitia, care s-a incheiat in 2008, a marit semnificativ numarul partenerilor web pentru care Google ar putea oferi reclame si abilitatea de a vedea ce site-uri viziteaza utilizatorii care au accesat aceste reclame.