Veniturile din zona digitala includ publicitate online, abonamente, continut platit, eCommerce, sponsorizari si continut comercial. Veniturile publisherilor online vor creste, astfel, pana la 928 milioane lire sterline, fata de la cele 800 milioane lire sterline inregistrate in 2008.

Piata de publicitate online in Marea Britanie a fost de circa 2,8 miliarde lire sterline in 2007, potrivit IAB UK, dintre care cea mai mare parte a revenit investitiilor in “paid search” – publicitatea pe motoare de cautare.

In cadrul studiului desfasurat de-a lungul lunii februarie 2009, 63% din publisherii online au declarat ca se asteapta la o crestere a veniturilor anul acesta, in timp ce 7% au spus ca se asteapta la venituri mai scazute.

Una dintre tendintele relevate de studiu a fost integrarea echipelor din media traditionale cu cele din media digitale in departamentele editoriale, de media planning si cercetare, cercetare de brand si vanzari.

Modelul de monetizare a publicitatii online cel mai des folosit ramane CPM (cost per mie), in proportie de 89%. Frecventa de utilizare a CPC (cost per click) creste insa intr-un ritm de 50%, de la an la an.