Murdoch, care detine cotidianul Wall Street Journal, unul din putinele titluri nationale, care taxeaza continutul online, a declarat ca publicitatea online nu mai poate compensa scaderile de doua cifre inregistrate de vanzarile de publicitate din presa scrisa.
“Oamenii sunt obisnuiti sa citeasca informatiile online fara a plati nimic in schimb. Insa acest lucru trebuie sa se schimbe”, spune Rupert Murdoch.
In opinia acestuia, timpul trece in defavoarea unor publisheri, oferind ca exemplu editorul The New York Times, care ofera inca informatii online gratuite, desi nu poate acoperi toate costurile diviziei print prin reclama online.
Chiar daca editorii americani incearca sa reziste in fata declinului veniturilor din publicitate, foarte multi ezita sa impuna taxe pentru continutul online de teama ca cititorii se vor orienta spre site-urile care ofera informatii gratuite.
Murdoch a precizat ca exista si alte solutii pentru editorii de ziare, dezvaluind faptul ca News Corporation investeste intr-un dispozitiv care permite lecturarea variantei online a unui ziar, asemanator celor propuse de Amazon si Sony. News Corporation nu este singurul editor care ia in considerare un astfel de dispozitiv, Financial Times si USA Today colaborand in acest sens cu Plastic Logic.
Imperiul miliardarului Murdoch include publicatii precum The Sun, Times, New York Post, News of the World, posturile de televiziune Fox, BSkyB, Star TV, platforma interactiva MySpace, casa de editura HarperCollins sau studioul de productie cinematografica 20th Century Fox.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: