Mutarea afecteaza mai mult de 85 de angajati ramasi in redactie dupa disponibilizarile din luna noiembrie, inclusiv editorii Joanne Lipman si Editorul William Li, care au parasit compania.

Trustul de presa a investit in doi ani aproximativ 100 milioane de dolari in revista, o mare parte din buget fiind alocata pentru tipografie, marketing si costuri editoriale.

In luna octombrie, pierderile revistei au dus la concedierea intregului personal care se ocupa de site-ul portfolio.com, iar frecventa acesteia a fost redusa la 10 aparitii pe an fata de aparitia lunara, insa optimizarea costurilor a marcat un declin in publicitate.

Din cauza reducerii aparitiei, veniturile din trimestrul al patrulea, provenit din publicitate, a scazut cu mai mult de 60%. Charles Townsend, presedintele si CEO-ul companiei, a decis ca nu mai poate sustine o revista care nu arata niciun semn de depasire a recesiunii din publicitate.

Majoritatea revistelor au avut de suferit din cauza recesiunii in publicitate, paginile de reclame pentru publicatiile lunare au scazut cu 22% in luna aprilie fata de luna ianuarie.

“Am crezut in conceptul editorial si inca o facem”, a declarat editorul Conde Nast David Carey, care a ajutat la lansarea revistei. “Problema din punct de vedere al reclamei a fost momentul care s-a dovedit a fi groaznic, fiind lansata exact in timpul unei recesiuni adanci”, a adaugat acesta.
“Chiar daca economia va incepe sa isi revina, este probabil ca publicitatea sa intarzie in acest demers”, a declarat David Carey.

In ultimii ani, editorul Conde Nast a inchis publicatia House & Garden si Jane, a lansat si apoi a inchis reviste precum Cargo, Vitalis si Domino. Vogue Man, care a fost publicata de 10 ori pe an, a devenit o insertie a revistei Vogue. Dintre noile reviste, doar Cookie si Teen Vogue continua sa fie publicate.