De asemenea, Murdoch a dat declaratii incurajatoare despre piata de publicitate, reiterand comentariul sau conform caruia modelul de afacere al ziarelor s-a schimbat si si-a exprimat parerea in legatura cu dificultatile pe care le intalnesc companiile media pentru monetizarea continuturilor lor in timpul cresterii mijloacelor media digitale.

“Prea multi autori de continut au fost pasivi in fata incalcarilor evidente ale drepturilor de proprietate intelectuala”, a declarat Murdoch in cadrul unei conferinte.

In cadrul conferintei, directorul financiar David Devoe a declarat ca imperiul media condus de Murdoch ramane la previziunea initiala din februarie, de un declin de 30% al veniturilor operationale pentru anul fiscal 2009, fata de baza anului precedent, care a fost in valoare de 5,13 miliarde dolari.

Comentariile aplaneaza temerile legate de deteriorarea continua a previziunilor companiei si vin in ciuda declinului de 46% al venitului operational din trimestrul al treilea, la 755 milioane dolari.

Murdoch a adaugat ca acest optimism vine dupa ce “este din ce in ce mai clar ca perioada grea din economie s-a incheiat”.

Ultimele declaratii ale lui Murdoch sunt o inversare brusca fata de ultimele sale comentarii publice care reflectau o perspectiva dura pentru economie. Declaratiile sale sunt intarite de optimismul similar exprimat de alti executivi media si economisti.

“Am inceput sa vedem o serie de puncte pozitive care ne ofera o incurajare”, a declarat Murdoch. El a adaugat ca multi dintre consumatori s-au intors catre piata de publicitate si, respectiv, cheltuieli.

“Cred ca multe companii realizeaza ca trebuie sa-si pastreze marcile in fata consumatorilor”, a declarat Murdoch, adaugand ca publicitatea nu a revenit la vechile cote. “In cel mai rau caz, am lovit cel mai jos nivel si se pare ca obtinem o saritura”, a adaugat mogulul media.

In ceea ce priveste trustul pe care il conduce, Murdoch a reiterat ca pozitia modelului sau de afaceri s-a schimbat. “Veniturile au migrat catre online, fara sa mai revina”, a declarat Murdoch.

Oficialii News Corp au declarat ca publicatia The Wall Street Journal a postat un declin de 33% al veniturilor din publicitate in trimestrul al treilea, generand o scadere a rezultatelor editorului Dow Jones & Co.

“Fara indoiala, modelul traditional al ziarelor s-a schimbat”, a declarat Murdoch, adaugand ca se asteapta ca veniturile din publicitate ale site-ului ziarului - WSJ.com - sa creasca cu 20% trimestrial.

De asemenea, Murdoch a declarat ca News Corp exploreaza un numar de modalitati de castig al veniturilor din continutul stirilor online, inclusiv modelul de inregistrare online si utilizarea telefoanelor mobile.

“Exista multe modalitati prin care putem obtine venituri cu ajutorul continutului nostru in afara de publicitate”, a adaugat Murdoch, spunand ca “incalcarea drepturilor pe Internet a devenit agresiva, in special in Statele Unite”.

Intrebat despre cat de mult va dura pana cand News Corp va genera indeajuns de multe venituri online pentru a acoperi pierderile suferite de print, mogulul a declarat ca ar putea sa dureze cativa ani.