Utilizatorii isi pot alege campaniile pe care sa le promoveze si frecventa de aparitie a acestora. Un click pe status-ul publicitar ii poate aduce utilizatorului pana la 7 euro centi, in functie de cantitatea de date pe care este dispus sa o ofere despre sine (date folosite de Status Pimp pentru a livra advertiser-ilor o audienta cat mai targetata).

Suma finala variaza in functie de marimea listei de messenger si de numarul de ore pe care utilizatorul le petrece conectat. Astfel, o persoana care are 100 de contacte in lista, este activ in medie opt ore pe zi si alege ca status-ul sa i se schimbe odata la 5 minute va castiga aproximativ 40 de euro pe luna.

Status Pimp a fost creat de agentia X3 Studios din Timisoara impreuna cu Space Rabbit, divizia sa specializata pe servicii de nisa. Lor li s-a alaturat antreprenorul online Alin Zainescu (foto), care detine un procent de 10% din proiect (Stefan Szakal, manager X3 Studios, detine 70%, restul de 20 de procente apartinandu-i lui Calin Iepure de la Space Rabbit). Cei trei au investit in Status Pimp aproximativ 200.000 euro.

Deocamdata, sistemul functioneaza doar pe Yahoo Messenger (cel mai folosit serviciu de instant messaging din Romania, cu o cota de piata de peste 90%) si se lucreaza la variantele de Skype si Google Talk.

Saptamana trecuta au fost eliberate 1000 de conturi Status Pimp care au fost epuizate in trei zile, fara o promovare oficiala. Saptamana viitoare alte 1000 sau 2000 de conturi vor fi disponibile, potrivit lui Zainescu.

“A fost o lansare-test pe piata romaneasca. Ne propunem ca in maximum 2-3 luni sa il lansam la nivel international”, a mai spus antreprenorul.

In functie de marimea listelor de messenger, 1000 de conturi pot insemna o audienta de cel putin cateva zecii de mii de persoane, situate intr-un interval de varsta de 16-25 de ani. Aceasta audienta le va fi vanduta advertiser-ilor prin doua modalitati: pachete prepay, cu un anumit numar de click-uri, sau varianta clasica de cost per click, pentru clientii mai mari reprezentati de agentii de media.

Status Pimp este recomandat atunci cand se urmareste crearea unui "buzz" rapid, in cateva ore, sau atunci cand advertiser-ul isi doreste o targetare foarte precisa a campaniei sale. Publicitatea pe status-uri IM este eficienta in primul rand pentru companiile locale, mici si medii, pentru care ar putea reprezenta o alternativa la Google AdWords, este de parere Zainescu.

Alin Zainescu, fost managing partner la agentia New Media, se ocupa de partea de vanzari la Status Pimp. Actionarii nu si-au fixat o tinta de venituri pentru 2009, dar si-au propus sa-si acopere cel putin costurile de intretinere si dezvoltare a proiectului, la care lucreaza 5-6 oameni din X3 Studios.

In urmatoarele luni, Zainescu va lansa alte doua proiecte, in Bucuresti si Iasi – servicii online din alte domenii decat publicitatea. Va detine procente minoritare in fiecare dintre aceste business-uri.