Juan Bascones, global chief media investments officer la Havas Media, a declarat in cadrul conferintei ca ziarele trebuie sa inceapa sa se concentreze asupra modului in care cititorii interactioneaza intre ei.

“Comunicarea este acum instantanee, interactiva si dependenta de context. Consumatorii au preluat controlul asupra propriilor conversatii si rata de evolutie este atat de dramatica incat este aproape imposibil ca modelele traditionale ale industriei ziarelor sa tina ritmul”, a spus Bascones (foto). “Industria trebuie sa-si schimbe ADN-ul deoarece solutiile pe care le cauta in tehnologiile existente nu o vor salva”.

Bascones a mai spus ca industria ziarelor trebuie sa se straduiasca sa inteleaga si sa promoveze noi modalitati de comunicare cu consumatorii, acceptand riscurile pe termen scurt pe care acest lucru l-ar putea aduce modelelor de business actuale. “Singura cale de supravietuire pentru industria ziarelor este sa conduca si sa faciliteze conversatiile dintre cititori”.

Consumatorii apeleaza la branduri pentru a-si largi sfera de influenta si sunt dispusi sa plateasca si sa le recompenseze pe cele care le ofera aceasta facilitate. Iar atunci cand e vorba de branduri, ziarele nu fac exceptie, a mai spus Bascones.