Adaptarea la mediul online nu este suficienta pentru a asigura supravietuirea ziarelor, acestea fiind nevoite sa priveasca dincolo de modelele de business actuale, a fost una dintre concluziile conferintei organizate la Barcelona de World Association of Newspapers (WAN), scrie brandrepublic.com.
Juan Bascones, global chief media investments officer la Havas Media, a declarat in cadrul conferintei ca ziarele trebuie sa inceapa sa se concentreze asupra modului in care cititorii interactioneaza intre ei.

“Comunicarea este acum instantanee, interactiva si dependenta de context. Consumatorii au preluat controlul asupra propriilor conversatii si rata de evolutie este atat de dramatica incat este aproape imposibil ca modelele traditionale ale industriei ziarelor sa tina ritmul”, a spus Bascones (foto). “Industria trebuie sa-si schimbe ADN-ul deoarece solutiile pe care le cauta in tehnologiile existente nu o vor salva”.

Bascones a mai spus ca industria ziarelor trebuie sa se straduiasca sa inteleaga si sa promoveze noi modalitati de comunicare cu consumatorii, acceptand riscurile pe termen scurt pe care acest lucru l-ar putea aduce modelelor de business actuale. “Singura cale de supravietuire pentru industria ziarelor este sa conduca si sa faciliteze conversatiile dintre cititori”.

Consumatorii apeleaza la branduri pentru a-si largi sfera de influenta si sunt dispusi sa plateasca si sa le recompenseze pe cele care le ofera aceasta facilitate. Iar atunci cand e vorba de branduri, ziarele nu fac exceptie, a mai spus Bascones.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri