Daca primul semestru al anului 2008 inregistra o crestere de 110% fata de acelasi semestru al anului 2007 a valorii totale a pietei de publicitate online, S2 2008 a inregistrat doar o crestere cu 46% fata de semestrul echivalent din 2007.

"2008 a fost un an destul de bun pentru publicitatea online in Romania. Ar fi fost si mai bun, daca nu s-ar fi inregistrat regresul din trimestrul 4. Altfel spus, daca n-ar fi fost criza, poate am fi inregistrat inca o dublare a pietii de la un an la altul. Cum asta nu s-a intimplat, ma multumesc doar sa sper ca anul 2009 nu va fi chiar atit de rau dupa cum se speculeaza sau se interpreteaza semnalele de pina acum", a declarat Cristi Petriceanu, presedinte IAB Romania.

Studiul ROADS a agregat declaratiile de vanzari directe ale 11 companii, numarand principalele regii de publicitate online si principalii publisheri independenti (cu vanzari directe semnificative), care reprezinta in total in jur de 600 site-uri. Valorile cuprinse in acest studiu sunt valori nete.

Pe baza acestor cifre agregate, expertii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investitiilor in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Cea de-a doua editie a ROADS a analizat al doilea semestru al anului 2008, furnizand analize comparative complete intre cei doi ani raportati pana acum (2007 si 2008).

Raportul complet al studiului, detaliat in aproape 90 de pagini, va fi disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la jumatatea anului 2009, va cuprinde analiza datelor corespunzatoare primului semestru al anului 2009. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.