Motivele contestatiei sunt legate atat de specificul domeniului Telecom, cat si de istoricul acestei categorii in cadrul festivalului ce masoara eficienta in Romania.

“Consideram ca este o problema de fond, campaniile Cosmote inscrise nefiind realizate pentru promotii. Pentru cei care cunosc si analizeaza piata de Telecom, este de notorietate faptul ca produsele oferite consumatorilor sunt formate din pachete de comunicare - credit / minute / sms-uri, etc - pe perioada determinata. Ciclul de viata al produselor in aceasta categorie este mult mai redus decat in alte categorii, piata fiind foarte dinamica. Mai mult, consumatorul achizitioneaza fie credit de comunicare, fie abonamente la pretul standard, fara reduceri de pret”, declara Manuela Necula (foto), CEO Ogilvy Group Romania.

Campaniile Cosmote castigatoare in categoria Telecomunicatii la ultimele doua editii ale festivalului au promovat aceleasi tipuri de servicii ca si cele inscrise la actuala editie si reincadrate in categoria Promotii, mai sustine Ogilvy.

“Consideram ca, prin aceasta decizie, comitetul de organizare EFFIE 2009 a schimbat radical criteriile de incadrare in categoria Telecomunicatii. Daca s-a dorit corectarea unor eventuale erori perpetuate in ultimii doi ani, acest lucru ar fi trebuit comunicat inainte de inceperea inscrierilor. Este o scapare care a dus unul dintre cei mai dinamici jucatori din domeniul Telecom din Romania, precum si grupul Ogilvy, in imposibilitatea de a oferi juriului optiunea de a aprecia eficienta campaniior desfasurate pe parcursul anului 2008”, a precizat CEO-ul grupului Ogilvy.

Ogilvy Group Romania face parte din reteaua internationala Ogilvy, parte a WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial. Portofoliul de clienti include companii precum BAT, Unilever, Kraft, Cosmote/Germanos, IBM, Petrom, Heineken Romania, Coca-Cola Adriatic & Balkans Business Unit, Friesland, Diageo.