Anul acesta, piata va scadea cu aproape 4 procente, urmand sa revina pe un trend ascendent in 2010, cand va inregistra o crestere de 0,4%. Ritmul de crestere se va accelera in urmatorii ani pana la un procent de 7,1%. Cifrele includ atat vanzarile catre consumatori, cat si veniturile din publicitate.

Recesiunea se va simti diferit de la tara la tara si de la regiune la regiune. America Latina si Asia Pacific sunt zonele cu cele mai mari cresteri, inregistrand o rata anuala agregata de 4,5 pana la 5 procente pana in 2013.

Criza economica va accelera ritmul si intensitatea migratiei digitale, spun specialistii PwC. Sumele cheltuite de utilizatorul final pentru consumul prin intermediul platformelor digitale/mobile reprezinta 23,4% din total in 2008 si vor genera 78% din cresterea totala in urmatorii cinci ani.

“Accelerarea trecerii la mediul digital face sa nu mai fie nici o cale de a evita noile modele si dinamici din industrie. Vor castiga acei jucatori care se concentreaza pe generarea unor schimbarii care aduc valoare reala clientilor si vor fi campioni in implementarea acestora”, a spus Marcel Fenez, Lider Global Entertainment & Media, PricewaterhouseCoopers

In urmatorii cinci ani, pe masura ce consumatorii primesc o proportie din ce in ce mai mare de media si divertisment prin platforme digitale/mobile, cumparatorii de publicitate iti vor realoca resursele pentru a se adapta unei piete din ce in ce mai fragmentata, arata studiul PwC.

Comparativ cu restul industriei de publicitate, care in perioada 2009-2011 va inregistra o scadere la o rata agregata de 0,6%, reclamele in cadrul jocurilor video (chiar daca au volume mici) vor atinge o rata de crestere anuala de 13,8%. Procentul de publicitate prin Internet si canale de telecomunicatii mobile va creste in mixul de publicitate, de la aproximativ 12% in 2008 la 19% in 2013.

Studiul Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 realizat de PricewaterhouseCoopers contine analize si previziuni privind 12 segmente majore ale industriei de media si divertisment in patru regiuni: America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), Asia Pacific si America Latina