La nivel global, revistele pentru clienti (customer magazines) sunt considerate cel mai dinamic mediu de comunicare, alaturi de Internet, si inseamna, doar in Europa, o piata de 1 miliard de euro, potrivit Association of Publishing Agencies. In Romania, acest canal de comunicare a pierdut pariul cu piata, ramanand la stadiul de instrument simpatic, dar nu necesar companiilor.

O explicatie pentru asta ar putea fi teama oamenilor de marketing de a se aventura intr-un domeniu pe care nu il cunosc si nu il controleaza – publishing-ul – potrivit lui Iulian Puiu, managing partner si creative director al agentiei Re:ply, specializata in publishing si comunicare corporate. “Daca sunt marketing manager la o companie care face suruburi, eu m-am ingrijit tot timpul sa le spun oamenilor chestii tehnice si mi-am dorit sa am o expunere gratuita, daca se poate, prin presa. Ma uit la presa cu respect. Deodata vin unii care-mi spun «tu poti sa faci propria ta revista pentru clienti». Este o revista, deci e presa, implica jurnalism foarte mult. Si li se pare un salt urias”.

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising.

10 ani de customer publishing in Romania. De ce au trecut neobservati? [Update]

10 ani de customer publishing in Romania. De ce au trecut...