Grand Prix-ul la categoria Intergrated este acordat campaniei care a fost cel mai bine declinata pe toate mediile de comunicare. Campania realizata de echipa Obama for America a integrat atat mediile clasice, ca presa, TV-ul, radioul si outdoor-ul, cat si noile media – site-uri, bloguri, retele sociale, motoare de cautare, Twitter, YouTube, mesaje pe telefonul mobil. Comunicatorii au comandat opere de arta, documentare, concerte si au folosit, pentru prima oara in comunicarea politica, publicitatea in jocurile video.

Titanium Grand Prix premiaza acea idee care reuseste sa creeze o miscare in gandire, in societate. Cele doua premii nu au mai fost acordate pana acum aceleiasi campanii.

“Parte din responsabilitatea noastra, ca jurati, a fost sa separam ce intra la categoria Integrated de ce intra la categoria Titanium si am simtit ca Obama a avut un argument valid pentru a se regasi in ambele categorii – am fi putut petrece ore intregi ca sa dezbatem de ce ar trebui sa castige in ambele categorii”, a spus David Droga, creative chairman al agentiei Droga5 si presedinte al juriului, citat de brandrepublic.com.

Cele mai multe premii la aceste doua categorii au fost adjudecate de agentii din Statele Unite, care au castigat 11 din 16 statuete acordate.

“Bugetele au o importanta masiva. Pentru a putea sa faci un lucru fantastic pe toate media, intr-un mod integrat si care sa functioneze la toate nivelurile ai nevoie de mult cash si nu este o surpriza faptul ca agentiile din Statele Unite, cu bugetele de care dispun, reusesc mai usor sa le transpuna in campanii integrate de succes”, a spus Mark Cridge, fondatorul agentiei glue London si jurat al festivalului.

Ajuns la a 56-a editie, festivalul international de publicitate Cannes Lions se desfasoara in perioada 21-27 iunie pe Riviera Franceza.