Intr-un interviu acordat publicatiei Daily Telegraph, Scott Heekin-Canedy, presedintele si managerul general al The New York Times Media Group, a anuntat ca publicatia va opta pentru unul dintre cele doua sisteme de taxare – modelul de tip “contorizat” sau modelul de tip “comunitate”.

Modelul de tip contorizat, pe care Financial Times il foloseste, ofera acces fara taxare pentru un anumit numar de vizualizari. Iar modelul de tip “comunitate” include o colectie de diferite privilegii si servicii indisponibile pentru un cititor care nu plateste abonamentul.

“Avem evenimente, numite Times Talks, unde jurnalistii intervieveaza persoane importante. Daca utilizatorul viziteaza site-ul, trebuie sa aiba acces special pentru discutii cu un jurnalist. Ar putea fi oferte speciale pentru alte produse si servicii”, a declarat acesta, adaugand ca oferte speciale pentru hoteluri si restaurante ar putea fi incluse in noul site.

Decizia editorului New York Times vine dupa ce recesiunea globala a fortat proprietari de ziare sa faca eforturi de a mari profiturile provenite din operatiunile digitale.

Heekin-Canedy nu crede ca sistemul de micro-plati va functiona. “Viziunea noastra generala este ca micro-platile sunt foarte dificile. Este ca un taxi si esti taxat pentru fiecare cuvant sau pagina pe care o consumi. Aceasta creaza o anxietate la nivel de consumator de care nu este nevoie”, a declarat acesta.

O decizie despre cum va fi modelul de taxare va fi anuntat la scurt timp. Hekkin-Canedy a declarat ca planurile formale vor fi anuntate cand tehnologia pentru modul de taxare este pregatita. Grupul asteapta o dezvoltare rapida a acestui sistem.

Grupul anunta in urma cu doi ani ca va renunta la TimeSelect, serviciul online unde utilizatorul platea pentru accesul la blog-uri si editoriale. Heekin-Canedy a declarat ca situatia de la momentul respectiv s-a schimbat.

Acesta a declarat ca nu va mai taxa accesul deoarece optimizarea motorului de cautare s-a schimbat si acesta ofera abilitatea de a genera venituri din publicitate.