New York Times Co a anuntat joi o crestere a profitului in al doilea trimestru, pe fondul reducerilor de costuri, depasind estimarile, insa veniturile din publicitate au scazut cu 30%, anunta NewsIn.

New York Times Co a inregistrat in al doilea trimestru un profit net de 39 milioane dolari, in comparatie cu profitul de 21,1 milioane dolari, in aceeasi perioada a anului trecut.

Miliardarul mexican Carlos Slim va investi 250 de milioane dolari in grupul ce detine prestigiosul cotidian New York Times si care se confrunta cu probleme financiare.

New York Times anuntase anterior ca va imprumuta 225 de milioane de euro prin ipotecarea noului sediu din Manhattan, pentru a face fata crizei de lichiditati provocata de comprimarea pietei de credit si de scaderea profitului.

Media General Inc, un alt mare grup media american, a afisat rezultate trimestriale pozitive, datorita reducerii costurilor, si a anuntat ca declinul veniturilor din publicitate a inceput sa se tempereze, oferind o perspectiva prudenta, insa optimista pentru trusturile de presa din Statele Unite.

Media General, care publica The Tampa Tribune, Richmond Times Dispatch si alte ziare, a inregistrat o scadere a veniturilor din publicitate cu 26%, insa a precizat ca declinul cererilor de reclame a fost mai putin abrupt decat in trimestrele precedente.

Grupul a inregistrat in al doilea trimestru un profit net de 20,6 milioane dolari, in comparatie cu o pierdere de 532,2 milioane dolari, in aceeasi perioada a anului trecut.

De asemenea, castigurile grupului McClatchy Co aproape s-au dublat in al doilea trimestru, pe fondul anularii unor datorii, in contextul in care veniturile din publicitate au scazut cu 30%, deoarece clientii fac trecerea spre internet.

Grupul ce publica 30 de ziare, printre care Miami Herald si Sacramento Bee, a inregistrat un profit de 42,2 milioane dolari, sau 50 centi/actiune, comparativ cu castigurile de 19,7 milioane dolari, sau 24 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile obtinute din publicitate de ziarele americane au scazut in primele trei luni ale anului 2009, pentru presa scrisa si pentru cea online, potrivit celui mai recent raport al Asociatiei americane a ziarelor (NAA).

De asemenea, veniturile realizate de presa scrisa din publicitate au scazut cu 29,7% in primele trei luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 5,9 miliarde de dolari, potrivit cifrelor publicate pe site-ul NAA.

In sectorul online, publicatiile au inregistrat, in aceeasi perioada, o scadere de 13,4%, ajungand la 693 milioane de dolari. Veniturile generate de micile anunturi, atat de internet, cat si in presa scrisa, au scazut cu 42,3%, ajungand la 1,46 milioane de dolari.

Criza financiara globala a testat dur marile publicatii

Cifrele din primul trimestru al anului vin dupa un an dificil pentru presa americana, care a inregistrat in 2008 o scadere totala de 16,6% a veniturilor, la 37,8 miliarde de dolari.

Multe ziare din Statele Unite au pierdut 20% sau mai mult din veniturile din publicitate, pentru ca schimbarile tehnologice si de tendinta ale cititorilor reduc tirajele, tot mai multi cititori cautand informatii pe internet.

Criza economica globala a determinat cel mai cunoscut cotidian financiar din lume, Financial Times, sa inghete in decembrie 2008 salariile angajatilor care castiga minimum 50.000 de dolari pe an si sa vanda actiuni.

La scurt timp, grupul media britanic Guardian (GMG), detinator al cotidianului The Guardian, a impus ca masura pe 2009, inghetarea salariilor din intregul grup, care include si site-ul publicatiei, un post de radio si ziarul local Manchester Evening News.

De asemenea, publicatiile The Independent si Independent on Sunday au anuntat ca vor renunta la 90 de locuri de munca, in timp ce peste 400 de angajati au parasit publicatii apartinand de Daily Mail si General Trust.

McGraw-Hill Cos. vrea sa vanda revista BusinessWeek, in contextul in care criza financiara a redus veniturile din publicitate si a accentuat presiunile asupra publicatiilor tiparite.

Alte publicatii, precum TV Guide si San Diego Union-Tribune, au fost vandute recent la preturi nominale. De exemplu, Macrovision Solutions Corp. a vandut toamna trecuta TV Guide pentru 1 milion dolari in numerar, plus presupuse datorii de milioane dolari din abonamente.
Grupul media The Telegraph a anuntat, la randul sau, concedieri masive, insumand aproape 10% din departamentele editoriale.

Nici in SUA lucrurile nu stau mai bine.

Actiunile celebrei publicatii The Times au atins, la finalul lunii noiembrie, valori considerate ca fiind printre cele mai mici de la inceputul anilor '80, iar agentia de presa Associated Press (AP) a anuntat ca intentioneaza sa micsoreze cu 10% numarul angajatilor, pana in 2009.
Wall Street Journal, New York Times si USA Today se confrunta cu aceleasi probleme.

In contextul crizei, compania media CNN (Cable News Network) intentioneaza sa ofere si servicii de agentie de presa pentru ziarele americane si sa faca, in acest fel, concurenta agentiei Associated Press.

Viitoarea agentie, CNN Wire, va fi alimentata de colaboratorii CNN din intreaga lume. In acest fel, CNN ar fi primul gigant al presei din ultimii 20 de ani care va incerca sa patrunda intr-o arie dominata pana acum de Associated Press (AP), Reuters si Agentia France Presse (AFP).

Cotidianul american Seattle Post-Intelligencer, cu o vechime de 146 de ani, este disponibil doar online, din martie, dupa ce proprietarii sai din grupul media Hearst au decis ca ziarul sa nu mai apara in varianta tiparita, din cauza pierderilor.

Trustul american Sun-Times Media Group, ce controleaza 59 de cotidiene in Statele Unite, a cerut intrarea in faliment, motivandu-si decizia prin degradarea mediului economic.

Grupul Sun-Times cuprinde marele cotidian Chicago Sun-Times si o serie de mici publicatii locale in Illinois , precum Courier-News, Herald News si Lake County News-Sun.

Miliardarul Warren Buffett, care citeste zilnic cinci ziare si detine un pachet substantial de actiuni la Washington Post, a avertizat actionarii companiei sale de investitii Berkshire Hathaway Inc ca sectorul presei scrise, afectat de probleme, ar putea sa nu isi mai revina vreodata, pentru ca nu are un model de afaceri sustenabil.