Afectat de scaderea veniturilor din publicitate dupa ce criza a lovit modelul de presa traditional, Murdoch a declarat ca “era stirilor online gratuite s-a incheiat”.

“Jurnalismul de calitate nu este ieftin”, a declarat Murdoch. “Revolutia digitala a deschis multe canale de distributie noi si ieftine, dar nu au facut continutul gratuit. Intentionam sa taxam toate site-urile de stiri”, a adaugat acesta.

“Anul care s-a incheiat a fost cel mai dificil din istoria recenta, iar performanta noastra financiara din 2009 reflecta mediul economic cu care ne-am confruntat de-a lungul anului”, a declarat Murdoch.

Rupert Murdoch a facut aceste declaratii dupa ce grupul News Corporation a raportat pierderi de 3,4 miliarde dolari in anul financiar incheiat in luna iunie, lovit de deprecierile foarte mari ale actiunilor, de costurile de restructurare si de erodarea veniturilor din reclame.

In prezent, doar Wall Street Journal percepe o taxa pentru accesul online, chiar daca analistii din industrie au ajuns la concluzia ca cititorii nu vor sa plateasca pentru a citi ziarele pe Internet.

Murdoch a declarat ca a finalizat analiza de a taxa continutul online si isi asuma riscul de a conduce industria catre modelul “pay-per-view” (taxa pe vizualizare). “Cred ca daca va avea succes, acest model va fi adoptat repede si de alte companii media”.

El a declarat ca a luat in calcul introducerea taxelor ca urmare a “acestui an fiscal”. Murdoch a mai afirmat ca News Corp va evita migrarea cititorilor catre site-urile gratuite prin “conceperea unui continut mai bun si diferentiat decat al altor publicatii”.

Modelul de taxare va fi extins si catre tabloide ca The Sun si News of the World. Murdoch a anuntat ca vrea sa capitalize popularitatea articolelor cu celebritati, aratandu-se increzator in faptul ca oamenii vor fi dispusi sa plateasca pentru stirile bune din acest segment.

“In mod cert, sunt multumit de faptul ca putem produce venituri semnificative din vanzarea de continut digital al ziarelor”, a declarat Murdoch, adaugand ca taxarea articolelor este inevitabila.

Imperiul media detinut de Murdoch a fost afectat de costurile mari de reorganizare si de declinurile din divizia de media interactiva, care include site-ul retelei sociale MySpace.

Studioul de filme Twentieth Century Fox a inregistrat un profit anual de 848 milioane dolari, in scadere fata de ultimul an, cand a fost de 1,24 miliarde dolari.

Castigurile provenite din retelele de televiziune prin cablu au crescut cu 31%, la 1,67 miliarde dolari, dar divizia de televiziune a grupului, inclusiv statiile Fox din Statele Unite si Star din Asia au inregistrat o scadere a profitului de la 1,12 miliarde dolari la 174 milioane dolari.