Costul total al proiectului a depasit 5 milioane euro, din care CE a dat aproximativ 1,6 milioane euro.

Executivul european a cofinantat 18 teste comparative, destinate organizatiilor de consumatori, pentru mai multe produse de larg consum (masini de spalat, camere digitale, telefoane mobile, aspiratoare, dispozitive de retinere pentru copii, detergenti, lotiuni de plaja, playere audio portabile si televizoare). Pentru a mari relevanta rezultatelor pentru pietele nationale si pentru a verifica eventualele diferente de calitate, testele au inclus marcile nationale din cele sase tari.

Programul UE a avut scopul de a oferi finantare, formare si expertiza pentru ca asociatiile de consumatori sa obtina competentele necesare testarii de produse si publicarii rezultatelor testelor in revistele pentru consumatori, se mai arata in comunicat, informeaza NewsIn.

"Ne propunem sa oferim noilor consumatori accesul la cea mai puternica arma de care poate dispune un consumator: informatia. Ma refer la informatii despre calitatea, siguranta si valoarea sau pretul produselor pe care le cumparam zi de zi. De ani de zile, aparatorii consumatorilor din Europa si-au unit resursele pentru a oferi analize independente si fiabile ale produselor; aceste analize au devenit acum accesibile unui numar mai mare de consumatori europeni", a declarat comisarul european pentru consumatori, Meglena Kuneva.

Proiectul trienal a fost conceput pentru a sprijini crearea sau dezvoltarea revistelor si site-urilor pentru consumatori din noile state membre. In acest scop, au fost create parteneriate intre asociatii de consumatori cu experienta indelungata in domeniul testelor produselor de consum (din Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Olanda, Irlanda si Marea Britanie) si noii membri. Datorita proiectului, asociatiile de consumatori beneficiare au dobandit competentele necesare pentru a efectua si comercializa teste comparative ale produselor, astfel incat sa inceapa sa functioneze autonom, ca servicii specializate pentru consumatori, pe baza de abonament.