Cotidienele nationale au avut vanzari mai slabe in primul semestru din 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Singurele publicatii pe crestere au fost cele ale Adevarul Holding si ziarele de business.
Sustinute de investitii masive in publicitate si de inserturi cu carti si filme, Adevarul si Click!, ziarele trustului Adevarul Holding, au inregistrat cele mai mari cresteri dintre cotidienele nationale. Astfel, Adevarul si-a triplat vanzarile in primul semestru, de la 26.500 de exemplare pe editie la 95.700. Si tabloidul Click! a inregistrat o crestere importanta, depasind pentru prima oara Libertatea in topul celor mai bine vandute ziare din Romania.

Celelalte doua tabloide, Libertatea si Can Can, au scazut cu 37.000 respectiv 2.000 de exemplare pe editie. Ziarele sportive au pierdut si ele cititori, vanzarile Gazeta Sporturilor si Pro Sport contractandu-se cu aproximativ 30%.

Cotidienele quality (cu exceptia Adevarul) au scazut in linie, cu variatii cuprinse intre minus 2.000 de exemplare - Jurnalul National - si minus 15.600 - Evenimentul zilei. Cotidianul si Gandul au pierdut fiecare cate 10.000 de cumparatori.

O evolutie buna au avut ziarele de business Ziarul Financiar si Business Standard, cel din urma inregistrand o crestere de peste 60%.

Ianuarie-iunie 2009 Variatia fata de ianuarie-iunie 2008
Click! 212.700 +90.200
Libertatea 195.400 -37.400
Adevarul 95.700 +69.100
CanCan 90.800 -2.000
Gazeta Sporturilor 67.100 -33.800
Jurnalul National 64.500 -2.000
Romania libera 48.800 -5.400
Pro Sport 40.800 -16.400
Evenimentul zilei 36.300 -15.600
Gandul 16.100 -9.800
Ziarul Financiar 15.800 +100
Ziua 12.000 -3.500
Cotidianul 11.500 -9.500
Business Standard 11.000 +4.300

Sursa: BRAT
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri