Wall-Street: Cum vezi reflectarea crizei in creativitatea publicitara?

Christian Luerzer:
Asa cum am vazut cu totii in ultimele luni, inscrierile la festivaluri au scazut semnificativ. Se intampla asta din cauza ca agentiile de publicitate au produs mai putine lucrari creative? Ei bine, in primul rand, agentiile de publicitate trebuie sa reduca din costuri. Asa ca nu vor mai inscrie la festivaluri fiecare lucrare pe care au facut-o deoarece inscrierile sunt costisitoare. In acest moment, ele inscriu doar cele mai bune lucrari. Si, bineinteles, majoritatea companiilor trebuie sa-si reduca bugetele, inclusiv cele de publicitate. Asa ca nu e de mirare ca se produce mai putina publicitate. Bineinteles, asta inseamna mai putina munca de creatie, dar nu in numere absolute, ci in numere relative.

La Luerzer's Archive primim inca lucrari exceptionale din intreaga lume. Nu avem probleme in a umple revista cu publicitate remarcabila. Sunt convins ca asta se intampla deoarece lucrarile creative sunt mai ieftine, din moment ce publicitatea creativa atrage mai multa atentie, intr-un buget de media limitat. Cu alte cuvinte: daca nu ai bani, ar fi bine sa ai o idee.

Wall-Street: Cand va atinge industria de publicitate punctul minim al recesiunii? Cand si cum va incepe sa creasca?

Christian Luerzer:
Toamna viitoare vom atinge cel mai scazut punct, dupa care va urma o crestere usoara. Asta deoarece oamenii isi pierd acum locurile de munca, iar asta se va resimti anul viitor in profiturile mai mici ale companiilor. Dupa acest moment, situatia s-ar putea redresa. Din moment ce publicitatea este un pre-indicator al economiei, sfarsitul recesiunii in publicitate va fi o surpriza.

Wall-Street: A fost afectat business-ul Luerzer's Archive de criza?

Christian Luerzer:
Partea amuzanta e ca vindem tot mai multe abonamente. Dar advertiserii nostri, fotografii, trec printr-o perioada dificila. Multi dintre ei nu-si mai permit sa-si faca reclama. De asemenea, multi freelanceri si multe agentii au dat faliment si a trebuit sa-si anuleze abonamentul.

Wall-Street: Cum s-a schimbat munca ta in ultimul an?

Christian Luerzer:
Lucram la produse noi, precum 200 Best Packaging Design si 200 Best Web Design, care vor fi lansate anul viitor. In acest fel mi s-a schimbat munca. Criza face sa ne fie mai greu sa vindem publicitate.

De asemenea, am infiintat un program de burse pentru Miami Ad School. In special acum, e un ajutor important pentru studenti.

Wall-Street: Care este noua tendinta in publicitate care iti place cel mai mult?

Christian Luerzer:
Tendintele inseamna sa faci ceva ce face tot restul lumii. Deci nu imi plac tendintele, mai ales in publicitate. Singura tendinta care imi place este plasarea detaliilor despre produs pe website, nu pe materialul publicitar. Asta lasa mai mult spatiu pentru idee. Este cel mai bun lucru pe care Internetul l-a facut pentru publicitate.

Wall-Street: Care este principala idee a prezentarii pe care o vei sustine la ADOR, “Confesiunile unui criminal in serie”?

Christian Luerzer:
La Archive, omoram campaniile inscrise in fiecare zi. Tatal meu si cu mine am fost directori de creatie in agentii de publicitate si omoram si acolo campanii. Am facut la fel si cand am fost membri in juriile festivalurilor de publicitate. In timp ce faceam asta, mi-am dat seama ca exista aproximativ 22 de criterii in functie de care campaniile sunt ucise sau nu. Voi prezenta aceste 22 de criterii, dublate de exemple din lucrarile publicate recent in Archive. Pentru ca m-ai intrebat despre criza la inceputul interviului, iti voi spune unul dintre criterii de acum, un criteriu care ar putea sa le ofere speranta tuturor creativilor care au inscris lucrari la festival sau la Archive:

Nr. 17: Economie in scadere – mai putina competitie.